Adiyaman University Repository

Ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik öz-yeterlik algılarının belirlenmesi: kaygı ve tutum faktörleri

Show simple item record

dc.contributor.author Doruk, Muhammet
dc.contributor.author Öztürk, Mesut
dc.contributor.author Kaplan, Abdullah
dc.date.accessioned 2020-06-26T11:47:50Z
dc.date.available 2020-06-26T11:47:50Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/271
dc.description.abstract Bu çalışma ortaokul öğrencilerinin matematik öz-yeterlik algılarını tahmin eden değişkenleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nicel araştırma desenlerinden ilişkisel araştırma modelinin kullanıldığı çalışmaya, bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 246 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Matematik Kaygı Ölçeği, Matematik Öz-yeterlik Algısı Ölçeği, Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilere betimsel ve kestirimsel istatistikler uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin matematik kaygılarının düşük, matematiğe yönelik tutum ile matematiğe karşı öz-yeterlik algılarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin matematik kaygısı, matematiğe yönelik tutum ve matematiğe karşı öz-yeterlik algıları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Bu ilişkilerin matematik kaygısı ile matematiğe yönelik tutum ve öz-yeterlik algısı arasında negatif yönlü, matematiğe yönelik tutum ile matematiğe karşı öz-yeterlik algısı arasında pozitif yönlü olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin matematiğe karşı öz-yeterlik algılarındaki değişimin büyük bir kısmının (%47) öğrencilerin matematik kaygıları ve matematiğe yönelik tutumları ile açıklanabileceği belirlenmiştir. tr
dc.description.abstract This study aims to analyze the anxiety, attitude and self-efficacy perceptions of middle school students towards mathematics and to reveal the relations between these three affective variables. This correlational study is carried out with 246 students studying at a state middle school in Turkey. Mathematics Anxiety Scale, Mathematics Self-Efficacy Perception Scale and Mathematics Attitude Scale were used as data collection tools. Descriptive and inferential statistics were executed to the obtained data. The results show low mathematical anxiety, but a high level of attitude and self-efficacy perception of students towards mathematics. Relations between anxiety, attitude and self-efficacy perceptions of students towards mathematics are found to be statistically significant. These relations are negative between mathematical anxiety and attitude towards mathematics and self-efficacy perception; while the relation between attitude towards mathematics and self-efficacy perception regarding mathematics is positive. Moreover, it is found out that a major part of the change in self-efficacy perception of students towards mathematics (47%) can be explained by mathematical anxiety and attitude of students towards mathematics. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Ortaokul öğrencileri tr
dc.subject Matematik kaygısı tr
dc.subject Matematiğe yönelik tutum tr
dc.subject Matematiğe karşı öz-yeterlik algısı tr
dc.subject Middle school students tr
dc.subject Mathematics anxiety tr
dc.subject Attitude toward mathematics tr
dc.subject Mathematics self-efficacy perception tr
dc.title Ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik öz-yeterlik algılarının belirlenmesi: kaygı ve tutum faktörleri tr
dc.title.alternative Investigation of the self-efficacy perceptions of middle school students towards mathematics: anxiety and attitude factors tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 45479 tr
dc.contributor.authorID 223854 tr
dc.contributor.authorID 8519 tr
dc.contributor.department Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Bayburt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 302 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 283 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account