Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Ortaokul matematik öğretmenlerinin basamak değer kavramı ve öğretimine ilişkin pedagojik görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tarım, Kamuran
dc.contributor.author Siyer, Ayten
dc.date.accessioned 2020-06-26T11:38:40Z
dc.date.available 2020-06-26T11:38:40Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/270
dc.description.abstract Bu makalede, ortaokul matematik öğretmenlerinin ‘basamak değeri’ konusundaki öğrenci zorluklarını fark etme ve bu zorlukların üstesinden gelmeleri için uygulanabilecek öğretim yaklaşımları konusundaki görüş ve düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini alt, orta ve üst sosyoekonomik düzeydeki Adana ve Gaziantep iline bağlı ortaokullarda görev yapan dokuz öğretmen oluşturmaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay çalışma modeli kullanılmıştır. Veri toplamak için nitel çalışma yöntemlerinden klinik mülakat yöntemi kullanılmıştır. Mülakatta 5 ana soru ve öğretmenin öğretmenlik yaşantısında konu ile ilgili karşılaştığı yanılgılara ilişkin 2 soru olmak üzere toplam 7 soru kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları öğretmenlerin, öğrencilerinin basamak değer kavramı ile ilgili karşılaştıkları zorluklar ve geliştirdikleri yanılgıları teşhis etmede benzer düşüncelere sahip olduklarını, ancak bu zorlukların ve yanılgıların giderilmesi için farklı öğretim yaklaşımları sergilediklerini göstermektedir. tr
dc.description.abstract In this article, it was tried to determine the awareness of secondary school mathematics teachers about the difficulties of their students on 'place value' and their views and opinions on the teaching approaches that might be implemented to overcome these difficulties. The study sample consisted of nine mathematics teachers working at middle schools in Adana and Gaziantep from lower, middle and upper socioeconomic levels. This study used case study model. Clinical interview method was used for data collection. In the interview, there were 5 main questions and 2 questions related to the misconceptions the teachers faced in their teaching experience. Findings of the study show that teachers have similar thoughts to identify the difficulties their students have and the misconceptions they have developed with the concept of place value, but present different teaching approaches to overcome these difficulties and misconceptions. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Basamak değeri tr
dc.subject Matematik eğitimi tr
dc.subject Sayı kavramı tr
dc.subject Place value tr
dc.subject Mathematics education tr
dc.subject Concept of number tr
dc.title Ortaokul matematik öğretmenlerinin basamak değer kavramı ve öğretimine ilişkin pedagojik görüşleri tr
dc.title.alternative Secondary school mathematics teachers' pedagogical views on the concept and teaching of place value tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 113674 tr
dc.contributor.department Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı, Maltepe Esenkent Ortaokulu, İstanbul tr
dc.identifier.endpage 60 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 41 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster