Bu makalede, ortaokul matematik öğretmenlerinin ‘basamak değeri’ konusundaki öğrenci zorluklarını fark etme ve bu zorlukların üstesinden gelmeleri için uygulanabilecek öğretim yaklaşımları konusundaki görüş ve düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini alt, orta ve üst sosyoekonomik düzeydeki Adana ve Gaziantep iline bağlı ortaokullarda görev yapan dokuz öğretmen oluşturmaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay çalışma modeli kullanılmıştır. Veri toplamak için nitel çalışma yöntemlerinden klinik mülakat yöntemi kullanılmıştır. Mülakatta 5 ana soru ve öğretmenin öğretmenlik yaşantısında konu ile ilgili karşılaştığı yanılgılara ilişkin 2 soru olmak üzere toplam 7 soru kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları öğretmenlerin, öğrencilerinin basamak değer kavramı ile ilgili karşılaştıkları zorluklar ve geliştirdikleri yanılgıları teşhis etmede benzer düşüncelere sahip olduklarını, ancak bu zorlukların ve yanılgıların giderilmesi için farklı öğretim yaklaşımları sergilediklerini göstermektedir.
In this article, it was tried to determine the awareness of secondary school mathematics teachers about the difficulties of their students on 'place value' and their views and opinions on the teaching approaches that might be implemented to overcome these difficulties. The study sample consisted of nine mathematics teachers working at middle schools in Adana and Gaziantep from lower, middle and upper socioeconomic levels. This study used case study model. Clinical interview method was used for data collection. In the interview, there were 5 main questions and 2 questions related to the misconceptions the teachers faced in their teaching experience. Findings of the study show that teachers have similar thoughts to identify the difficulties their students have and the misconceptions they have developed with the concept of place value, but present different teaching approaches to overcome these difficulties and misconceptions.