Adiyaman University Repository

Fizik öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine ve yaratıcı materyallere yönelik algıları

Show simple item record

dc.contributor.author Tural, Güner
dc.date.accessioned 2020-06-26T11:37:17Z
dc.date.available 2020-06-26T11:37:17Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/269
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı fizik öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine ve yaratıcı materyallere yönelik algılarını belirlemektir. Ayrıca öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinin yaratıcı düşünme süreçlerine etkisine ilişkin fizik öğretmen adaylarının görüşlerini almaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 57 fizik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak bilgi formu ve yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bilgi formundaki sorulardan elde edilen veriler frekans ve yüzde olarak sunulmuştur. Görüşme formu sorularından elde edilen verilerde nitel veri analizlerinden betimsel analiz yaklaşımı esas alınmıştır. Bulgular fizik öğretmen adaylarının kendilerini çoğunlukla “orta düzeyde yaratıcı” düşünme becerisine sahip olarak algıladıklarını göstermiştir. Bir öğretim materyalinin yaratıcı olması; fizik öğretmen adaylarına en fazla orijinal olması, dikkat çekici olması ve amaca hizmet etmesi özelliklerini çağrıştırmaktadır. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to determine perceptions of physics teacher candidates towards their creative thinking skills and the creative materials. Also it is aimed to get views of physics teacher candidates about effect of instructional technology and material design course on creative thinking processes. The study group is composed of 57 physics teacher candidates. Information form and semi-structured interview form were used as a data collection tool. The data obtained from the information form was presented as frequency and percentage. Descriptive analysis approach as a qualitative data analysis was used for obtained data from interview form. Results showed that physics teacher candidates mostly perceive themselves as having “moderately creative” thinking skill. Creative instructional material mostly evokes to physics teacher candidates features as to be original, attractive and to serve the purpose. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Fizik öğretmen adayı tr
dc.subject Yaratıcı düşünme becerisi tr
dc.subject Yaratıcı materyal tr
dc.subject Physics teacher candidate tr
dc.subject Creative thinking skill tr
dc.subject Creative material tr
dc.title Fizik öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine ve yaratıcı materyallere yönelik algıları tr
dc.title.alternative Perceptions of physics teacher candidates towards creative thinking skills and creative materials tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 14163 tr
dc.contributor.department Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 148 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 132 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account