Bu çalışmanın amacı fizik öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine ve yaratıcı materyallere yönelik algılarını belirlemektir. Ayrıca öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinin yaratıcı düşünme süreçlerine etkisine ilişkin fizik öğretmen adaylarının görüşlerini almaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 57 fizik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak bilgi formu ve yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bilgi formundaki sorulardan elde edilen veriler frekans ve yüzde olarak sunulmuştur. Görüşme formu sorularından elde edilen verilerde nitel veri analizlerinden betimsel analiz yaklaşımı esas alınmıştır. Bulgular fizik öğretmen adaylarının kendilerini çoğunlukla “orta düzeyde yaratıcı” düşünme becerisine sahip olarak algıladıklarını göstermiştir. Bir öğretim materyalinin yaratıcı olması; fizik öğretmen adaylarına en fazla orijinal olması, dikkat çekici olması ve amaca hizmet etmesi özelliklerini çağrıştırmaktadır.
The aim of this study is to determine perceptions of physics teacher candidates towards their creative thinking skills and the creative materials. Also it is aimed to get views of physics teacher candidates about effect of instructional technology and material design course on creative thinking processes. The study group is composed of 57 physics teacher candidates. Information form and semi-structured interview form were used as a data collection tool. The data obtained from the information form was presented as frequency and percentage. Descriptive analysis approach as a qualitative data analysis was used for obtained data from interview form. Results showed that physics teacher candidates mostly perceive themselves as having “moderately creative” thinking skill. Creative instructional material mostly evokes to physics teacher candidates features as to be original, attractive and to serve the purpose.