dc.contributor.author |
Çelik, Çetin |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-30T11:46:57Z |
|
dc.date.available |
2022-03-30T11:46:57Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2681 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde bireyler kendi kökenlerine ve köken temelli değerlerine daha yüksek oranda bağlılık göstermektedirler. İşletmeler de bu durumun farkında olarak satışlarını arttırmak için müşterilerinin etnik kimliklerini araştırmakta ve ona göre pazarlama faaliyeti yürütmektedirler. Bu pazarlama faaliyetleri sonucunda ortaya çıkan etnik pazarlama, bu çalışmada incelenmiştir. Çalışmada etnik, etnik kimlik ve pazarlama kavramları incelendikten sonra bu üç kavramdan türetildiği var sayılan etnik pazarlama kavramı, etnik pazarlamanın amaçları, faydaları ve zararları incelenmiştir. Bu tez, üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci kısımda pazarlama kavramı ve bilimi, pazarlamanın tarihçesi, pazarlama türleri, etnik pazarlama, etnik pazarlamanın tarihçesi, etnik ve etnik kimlik kavramları, dil, din, yaşam tarzı, kültür ve bunların etnik pazarlama ile ilişkisi incelenmiştir. Ardından etnik grupların tüketim davranışlarında kültürün rolü, etnik pazarlamanın amacı ve önemi, etnik pazarlamanın faydaları ve zararları, literatürde pazarlama karması olarak bilinen ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma gibi unsurların etnik pazarlamada nasıl hayat bulduğu, dünyada ve Türkiye‟de bilinen etnik pazarlama örnekleriyle açıklanmıştır. Tezin ikinci bölümünde; Avusturya‟nın genel özellikleri, etnik yapısı, Avusturya‟da yaşayan etnik gruplar ve bu grupların temel özellikleri, en çok var olan etnik grupların nüfus ve yerleşim alanları, yaşadıkları sorunlar ve Avusturya‟da etnik gruplara yönelik yapılmış etnik pazarlama faaliyetleri ele alınmıştır. Tezin üçüncü ve son bölümünde ise bu araştırmaya özgü tasarlanmış uygulama kısmı bulunmaktadır. Araştırmanın amacı ve önemi, yöntemi ve kapsamı, sınırlılığı, araştırmada elde edilen verilerin toplanma ve değerlendirme biçimi, araştırmanın hipotezleri ve analizleri, bu bölümde incelenen konu başlıklarıdır. Tez kapsamında elde edilen verileri ve araştırmanın hipotezlerini test etmek için; Kaiser-Meyer- Olkin (KMO) ve Bartlett's testi, faktör analizi, geçerlilik ve güvenirlilik analizleri, frekans analizi, ANOVA, T-testi, korelasyon ve regresyon analizleri ile crosstab testleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda hipotezlerin beş tanesi tamamen, bir tanesi de kısmen doğrulanmıştır. Araştırma sonucunda Avusturya‟da yaşayan etnik grupların, Avusturya‟da faaliyet gösteren işletmelerden yüksek düzeyde etnik pazarlama beklentisi içerisinde oldukları ve bu etnik grupların kendi etnik kökenlerine yüksek düzeyde aidiyet besledikleri ve etnik pazarlamanın işletmeler açısında önemli ve gerekli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
Today, people are more committed to their ethnic origins and origin-based values.
Therefore, businesses spend lots of energy and efforts to know the ethnic identities of their
customers and operate marketing activities accordingly to increase their sales and profits. The
main purpose of the current study is examining ethnic marketing, emerged as a result of
aforementioned marketing activities. The study first clarifies the concepts of ethnic, ethnic
identity and marketing, then focuses on the notions of ethnic marketing, which is assumed to
be derived from these concepts, and its purposes, benefits and costs.
The thesis consists of three chapters. In the first chapter, the concept of marketing, the
history of marketing and ethnic marketing, types of marketing, definitions of ethnic
marketing, concepts of ethnicity and ethnic identity, language, religion, lifestyle, culture and
their relationship with ethnic marketing are examined. Using Turkish and global marketing
examples, the first chapter also determines the role of culture in the consumption behavior of
ethnic groups, the purpose and significance of ethnic marketing, the benefits and costs of
ethnic marketing, the application of the factors of product, price, distribution and promotion,
known as the marketing mix in the literature, in the real markets.
The second chapter of the thesis discusses the general characteristics of Austria, its
ethnic structure, the ethnic groups living in Austria and the basic characteristics of these
groups, the population and settlement areas of the common ethnic groups, the problems
experienced by the ethnic groups living in Austria and finally the ethnic marketing activities
in the study area.
The third and last chapter of the thesis includes applications specially designed for this
research. In this chapter, the purpose and significance of the research, its method, scope and
limitations, the way of collecting and evaluating the data, the research hypotheses and
analyses are included.
In order to test the hypotheses of the research, the dataset used for the analyses is
employed with several tests such as, Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) and Bartlett's test, factor analysis, validity and reliability analysis, frequency analysis, Anova, T-test, correlation and
regression tests and crosstab tests. Six hypotheses have been evaluated within the scope of the
thesis. As a result of the analyses, five of these hypotheses were completely confirmed and
one was partially confirmed. The results of the study show that ethnic groups living in Austria
have a high level of ethnic marketing expectation from businesses operating in Austria and
that these ethnic groups have a high level of belonging to their own ethnic origins and that
ethnic marketing is important and necessary for businesses. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Etnik |
tr |
dc.subject |
Etnik Kimlik |
tr |
dc.subject |
Etnik Pazarlama |
tr |
dc.subject |
Ethnic |
tr |
dc.subject |
Ethnic Identity |
tr |
dc.subject |
Ethnic Marketing |
tr |
dc.title |
Etnik pazarlama : Avusturya örneği |
tr |
dc.title.alternative |
Ethnic marketing : The case of Austria |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı |
tr |