dc.contributor.author |
Aslan, Hüseyin |
|
dc.contributor.author |
Doğan, Ümit |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-26T08:14:46Z |
|
dc.date.available |
2020-06-26T08:14:46Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.issn |
2149-2727 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/267 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma ile Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenlerinin, öz-yeterliklerine ilişkin algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğretmenlerin görüşlerinin cinsiyet, çalışma şekli, yaş, mesleki kıdem, mezuniyet düzeyi ve özel yeteneklilerin eğitimi ile ilgili katıldığı hizmet içi eğitim sayısı değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi araştırmanın alt amaçları olarak alınmış ve öğretmen görüşleri bu bağımsız değişkenlere göre değerlendirilmiştir. Bilim sanat merkezi öğretmenlerinin öz-yeterliklerine ilişkin algılama biçimlerini çeşitli değişkenler açısından incelemeyi amaçlamış olan bu araştırma tarama türündedir. Araştırma kapsamında Senemoğlu (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmen Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmış ve araştırma verileri bu ölçek aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma evreni 2014–2015 eğitim öğretim yılında Bilim ve Sanat Merkezlerinde çalışan (579 kişi) öğretmenlerdir. Araştırma evrenden alınan örneklem üzerinden yürütülmüştür. Örneklemimiz Gaziantep, Adana, Mersin, Kahramanmaraş, Diyarbakır, Şanlıurfa, Nevşehir, Van, Hatay, Bartın, Balıkesir, Kars, Rize, Antalya, Konya, Kastamonu ve Kayseri illerindeki Bilim ve Sanat Merkez’lerinde çalışan toplam 250 öğretmenden oluşmuştur. Bilim ve Sanat Merkezlerinde çalışan öğretmenlerin öz-yeterliklerini algılama düzeylerinin orta düzey seviyesinde olduğu, öğretmenlerin cinsiyetlerine göre, öz-yeterliklerini algılama düzeylerinin anlamlı bir şekilde farklılık göstermediği, kadrolu çalışan öğretmenlerin öz-yeterlik algılarının, görevlendirme öğretmenlere göre anlamlı şekilde daha yüksek olduğu bulunmuştur. Bu ve diğer bulgular ışığında öneriler sunulmuştur. |
tr |
dc.description.abstract |
This research is aimed to determine the perception of self-efficiency of the teachers working in Science and Art Centers. Whether opinions of teachers show diversity according to their gender, working styles, ages, professional seniorities, graduation levels and numbers of service trainings about education of talented students or not was regarded as secondary aim of this research. Then, the opinions of the teachers were evaluated according to independent variables. This research that aimed to investigate the percepions of the teachers working in Science and Art Centers according to various variables was an observational study. “Teacher self efficiency scale” which was developed by Senemoğlu (2006) was used in our research and research data were collected by the help of this scale. The sample consisted of 250 teachers who worked at Science and Art Centers of administrative provinces of Turkey: Gaziantep, Adana, Mersin, Kahramanmaraş, Diyarbakır, Şanlıurfa, Nevşehir, Van, Hatay, Bartın, Balıkesir, Kars, Rize, Ankara, Konya, Kastamonu and Kayseri. According to the research, it was found that the level of self efficiency perception of teachers who worked at Science and Art Center was at average level, the level of self efficiency perception of teachers didn’t show significant difference according to their gender, the level of self efficiency perception of permanent teachers was more higher than teachers who were not permanent. Some suggestions were put forward under the light of these findings. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Üstün zekâ |
tr |
dc.subject |
Yetenek |
tr |
dc.subject |
Bilim |
tr |
dc.subject |
Sanat |
tr |
dc.subject |
Öz-yeterlik |
tr |
dc.subject |
Superior intelligence |
tr |
dc.subject |
Talent |
tr |
dc.subject |
Science |
tr |
dc.subject |
Art |
tr |
dc.subject |
Self efficiency |
tr |
dc.title |
Bilim ve sanat merkezi öğretmenlerinin öz-yeterlik algılarının incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Investıgatıon of scıence and art center teachers’ perceptıon of self-effıcacy |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
203066 |
tr |
dc.contributor.department |
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr |
dc.identifier.endpage |
191 |
tr |
dc.identifier.issue |
1 |
tr |
dc.identifier.startpage |
172 |
tr |
dc.identifier.volume |
7 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi |
tr |