Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Çocuk gelişimi programına devam eden öğrencilerin çocuk sevme düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi: Ağrı örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gül Can, Fatma
dc.contributor.author Gülbetekin, Eda
dc.contributor.author Güdücü Tüfekçi, Fatma
dc.contributor.author Tunç, Yunus
dc.date.accessioned 2022-03-25T07:12:10Z
dc.date.available 2022-03-25T07:12:10Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 2458-9176
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2640
dc.description.abstract Amaç: Bir devlet üniversitesinin çocuk gelişimi ön lisans programına devam eden öğrencilerin çocuk sevme düzeylerinin demografik değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırmaya çocuk gelişimi programına devam eden bütün öğrenciler katılmıştır (n=131). Veriler, Kişisel Bilgi Formu ve Barnett Çocuk Sevme Ölçeği ile toplanmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin Barnett Çocuk Sevme Ölçeğinin toplam puan ortalamasının (70,03±0,633) yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin bölümü seçme isteklerine göre farklılaşma durumuna bakıldığında, Barnett Çocuk Sevme Ölçeğinin toplam puanında öğrencilerin bölümü seçme isteklerine göre anlamlı farklılık elde edilmiştir (U=1088,5, p<0,05). Sonuç: Araştırmanın sonucunda çocuk sevgisi düzeyinin belli faktörleri etkilediği saptanmıştır tr
dc.description.abstract Aim: It was aimed to determine whether the students’ love level for children, attending in a two-year child development program in a state university differs, significantly according to the demographic variables. Materials and Methods: All students attending the child development program were included in the study (n=131). Data were collected with the Personal Information Form and the Barnett Child Loving Scale. Results: It was determined that the total mean score of the Barnett Child Loving Scale of the students participating in the study was high (70.03±0.633). Considering the differentiation status of students according to their desire to choose the department, a significant difference was found in the total score of the Barnett Child Loving Scale according to the students' willingness to choose the department (U=1088.5, p<0.05). Conclusion: As a result of the research, it was determined that the level of love for children affected certain factors tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Çocuk tr
dc.subject Çocuk Sevgisi tr
dc.subject Meslek tr
dc.subject Child tr
dc.subject Child Love tr
dc.subject Occupation tr
dc.title Çocuk gelişimi programına devam eden öğrencilerin çocuk sevme düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi: Ağrı örneği tr
dc.title.alternative Examining the child liking levels of the students attending the child development program in terms of some variables: The example of Ağrı tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-6608-6340 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-7946-7687 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-5773-5716 tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-0762-9728 tr
dc.contributor.department Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, 04200, Ağrı-Türkiye tr
dc.contributor.department Iğdır Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, 76000, Iğdır-Türkiye tr
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi, Hemşirelik Fakültesi, 25240, Erzurum-Türkiye tr
dc.contributor.department Iğdır Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, 76000, Iğdır-Türkiye tr
dc.identifier.endpage 276 tr
dc.identifier.issue 3 tr
dc.identifier.startpage 269 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster