Amaç: Bir devlet üniversitesinin çocuk gelişimi ön
lisans programına devam eden öğrencilerin çocuk
sevme düzeylerinin demografik değişkenlere göre
anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını
belirlemek amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmaya çocuk gelişimi
programına devam eden bütün öğrenciler katılmıştır
(n=131). Veriler, Kişisel Bilgi Formu ve Barnett
Çocuk Sevme Ölçeği ile toplanmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin Barnett
Çocuk Sevme Ölçeğinin toplam puan ortalamasının
(70,03±0,633) yüksek olduğu belirlenmiştir.
Öğrencilerin bölümü seçme isteklerine göre farklılaşma
durumuna bakıldığında, Barnett Çocuk Sevme
Ölçeğinin toplam puanında öğrencilerin bölümü seçme
isteklerine göre anlamlı farklılık elde edilmiştir
(U=1088,5, p<0,05).
Sonuç: Araştırmanın sonucunda çocuk sevgisi
düzeyinin belli faktörleri etkilediği saptanmıştır
Aim: It was aimed to determine whether the students’
love level for children, attending in a two-year child
development program in a state university differs,
significantly according to the demographic variables.
Materials and Methods: All students attending the
child development program were included in the study
(n=131). Data were collected with the Personal
Information Form and the Barnett Child Loving Scale.
Results: It was determined that the total mean score of
the Barnett Child Loving Scale of the students
participating in the study was high (70.03±0.633).
Considering the differentiation status of students
according to their desire to choose the department, a
significant difference was found in the total score of
the Barnett Child Loving Scale according to the
students' willingness to choose the department
(U=1088.5, p<0.05).
Conclusion: As a result of the research, it was
determined that the level of love for children affected
certain factors