Adiyaman University Repository

Cinsiyet, uzamsal beceri, mantıksal düşünme becerisi ve çözüm tercihleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Hacıömeroğlu, Güney
dc.contributor.author Hacıömeroğlu, Erhan Selçuk
dc.date.accessioned 2020-06-26T07:33:41Z
dc.date.available 2020-06-26T07:33:41Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/263
dc.description.abstract Bu araştırma cinsiyet, uzamsal beceri, mantıksal düşünme becerisi ve problem çözme tercihleri arasındaki ilişkileri incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 107 sınıf öğretmeni adayından toplanmıştır. Elde edilen bulgular, cinsiyet değişkenine göre kız ve erkek adayların problem çözme tercihleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Bu durum cinsiyetin değişkeninin adayların problem çözme tercihlerinde bir rolü olmadığı şeklinde yorumlanabilir. Buna ek olarak, uzamsal beceri ile problem çözme tercihleri arasında anlamlı ancak zayıf bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bu sonuç adayların geliştirdikleri problem çözme tercihlerinin becerilerinden farklı olabileceği şeklinde yorumlanabilir. Cinsiyet değişkenine göre kız ve erkek adayların uzamsal beceri performanslarında erkeklerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Bununla beraber, cinsiyet değişkenine göre adayların mantıksal düşünme beceri ortalama puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, öğretmen adaylarının problem çözme tercihleri ve performanslarını etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yürütülecek uzun soluklu ve geniş örnekleme sahip çalışmaların yapılması ihtiyacını ortaya koymuştur. tr
dc.description.abstract The present study investigated the relationships between gender, spatial ability, logical reasoning ability, and preferred mode of processing. Data were collected from 107 prospective elementary teachers at a public university in Turkey. The results revealed that gender was unrelated to preference for visual or analytic processing suggesting that gender did not determine prospective teachers’ preferred mode of processing. Moreover, Spatial ability was correlated with preference but the strength of the correlation was weak, indicating that prospective teachers develop a preference, which can be different from their ability, for processing mathematical information. Males outperformed females on the spatial ability test; however, there were no significant differences between the two sexes in preference and logical reasoning ability. We believe that there is a need for research examining why people differ in preference and how this affects their mathematical performance. Longitudinal studies with large sample may shed light on factors underlying differences in prospective teachers’ preference and performance. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretmen adayı tr
dc.subject Uzamsal beceri tr
dc.subject Mantıksal düşünme becerisi tr
dc.subject Problem çözme tercihi tr
dc.subject Prospective teacher tr
dc.subject Spatial ability tr
dc.subject Logical reasoning ability tr
dc.subject Problem solving preference tr
dc.title Cinsiyet, uzamsal beceri, mantıksal düşünme becerisi ve çözüm tercihleri arasındaki ilişkinin incelenmesi tr
dc.title.alternative Examining the relationship between gender, spatial ability, logical reasoning ability, and preferred mode of processing tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 32029 tr
dc.contributor.department Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Central Florida Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, ABD tr
dc.identifier.endpage 131 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 116 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account