Bu araştırma cinsiyet, uzamsal beceri, mantıksal düşünme becerisi ve problem çözme tercihleri arasındaki ilişkileri incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 107 sınıf öğretmeni adayından toplanmıştır. Elde edilen bulgular, cinsiyet değişkenine göre kız ve erkek adayların problem çözme tercihleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Bu durum cinsiyetin değişkeninin adayların problem çözme tercihlerinde bir rolü olmadığı şeklinde yorumlanabilir. Buna ek olarak, uzamsal beceri ile problem çözme tercihleri arasında anlamlı ancak zayıf bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bu sonuç adayların geliştirdikleri problem çözme tercihlerinin becerilerinden farklı olabileceği şeklinde yorumlanabilir. Cinsiyet değişkenine göre kız ve erkek adayların uzamsal beceri performanslarında erkeklerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Bununla beraber, cinsiyet değişkenine göre adayların mantıksal düşünme beceri ortalama puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, öğretmen adaylarının problem çözme tercihleri ve performanslarını etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yürütülecek uzun soluklu ve geniş örnekleme sahip çalışmaların yapılması ihtiyacını ortaya koymuştur.
The present study investigated the relationships between gender, spatial ability, logical reasoning ability, and preferred mode of processing. Data were collected from 107 prospective elementary teachers at a public university in Turkey. The results revealed that gender was unrelated to preference for visual or analytic processing suggesting that gender did not determine prospective teachers’ preferred mode of processing. Moreover, Spatial ability was correlated with preference but the strength of the correlation was weak, indicating that prospective teachers develop a preference, which can be different from their ability, for processing mathematical information. Males outperformed females on the spatial ability test; however, there were no significant differences between the two sexes in preference and logical reasoning ability. We believe that there is a need for research examining why people differ in preference and how this affects their mathematical performance. Longitudinal studies with large sample may shed light on factors underlying differences in prospective teachers’ preference and performance.