Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Rasyonel sayılar konusunun öğretiminde kavram haritasının kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kutluca, Tamer
dc.contributor.author Döner, Muhammet
dc.contributor.author Butakın, Veysel
dc.date.accessioned 2020-06-26T07:20:03Z
dc.date.available 2020-06-26T07:20:03Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/262
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Rasyonel sayılar konusunun öğretiminde kavram haritası kullanımı hakkında öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini değerlendirmektir. Bu araştırmada, bir durum derinlemesine incelenmeye çalışıldığından “Nitel araştırma yaklaşımı” benimsenmiştir. Bu çerçevede matematik öğretiminde rasyonel sayılar konusunun öğretiminde oluşturulan kavram haritalarının kullanılabilirliğine ilişkin olarak öğretmen ve öğrencilerin görüşleri betimlenmeye çalışılmıştır. Çalışma grubu 23 ortaokul yedinci sınıf öğrencisi ve bir ortaokul matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Bu çalışmada öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini ortaya çıkarmak için betimsel analiz yönteminden faydalanılmıştır. Hazırlanan kavram haritaları etkinlikleri öğrencilere uygulanmış olup etkinliklere ve gerçekleştirilen öğrenime ilişkin öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla 5 adet açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Ayrıca ders öğretmeni ile yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Kavram haritasının rasyonel sayılar konusunun öğretiminde kullanımı hakkında öğretmen görüşü değerlendirildiğinde, kavram haritalarının öğrencilerin kendi bilgilerini yapılandırmasından dolayı geleneksel ortamdan farklı bir öğrenme ortamı oluşturduğu, öğretici bir özelliğe sahip olduğu, anlamlı öğrenmelerine yardımcı olduğu ve dersi daha eğlenceli bir hale getirdiği görüşünü taşıdığı ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract The objective of this study is to evaluate the teachers’ and students’ thoughts on the usability of concept maps when teaching the subject of rational numbers. As it was attempted to analyze this issue deeply in this research, “the qualitative research approach” was adopted. The study group consisted of 23 students of seventh grade and one mathematics teacher. In this study, descriptive analysis method was used in order to reveal the teachers’ and students’ thoughts. Concept map activities were applied on the students, and a survey consisting of 5 open-ended questions was conducted in order to find out the students’ thoughts on these activities and the relevant teaching method. Moreover, a semi-structured interview was conducted with the teacher. When the teachers’ opinion on the usability of concept maps on the subject of rational numbers was evaluated, it was determined that; concept maps present a learning environment different from the traditional learning environment, that these maps have an instructive characteristic, that they help meaningful learning and that they make the lesson more enjoyable. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Kavram haritası tr
dc.subject Matematik öğretimi tr
dc.subject Rasyonel sayılar tr
dc.subject Concept map tr
dc.subject Mathematics teaching tr
dc.subject Rational numbers tr
dc.title Rasyonel sayılar konusunun öğretiminde kavram haritasının kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative Evaluation of the usability of concept maps when teaching the subject of rational numbers tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 100560 tr
dc.contributor.authorID 112484 tr
dc.contributor.department Dicle Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr
dc.identifier.endpage 171 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 149 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster