Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesi dergilerinde ve ulakbim.gov.tr adresinde yer alan dergilerde 2009-2014 yılları arasında yayımlanan matematik eğitimi odaklı çalışmaların içerik analizinin gerçekleştirilmesi ve bu paralelde söz konusu çalışmaların eğilimlerinin belirlenmesidir. Bu kapsamda belirlenen dergilerde yer alan 284 makaleye ulaşılarak çalışmalar tasnif edilmiştir. Bu süreçte Sözbilir, Kutu ve Yaşar (2012) tarafından geliştirilen “Yayın Sınıflama Formu” çalışmanın amacına göre gözden geçirilerek öğrenme alanı, konu alanı, araştırma yöntemi, veri toplama araçları, örneklem, veri analiz yöntemleri, yazarlar ve disiplin alanı şeklinde sekiz bölümden oluşturulmuş ve analiz sürecinde kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda ulaşılan bazı sonuçlara göre makalelerin genellikle öğrenme alanlarına net bir şekilde odaklanmadıkları, öğretmen yetiştirme konu alanı baskın olmak üzere daha çok deneysel olmayan çalışmalar şeklinde gerçekleştirildikleri görülmüştür. Bunlara ilaveten hedef kitle olarak daha çok lisans öğrencilerinin tercih edildiği, veri toplama aracı olarak başarı testleri ve görüşme formlarının ön plana çıktığı belirlenmiştir.
The purpose of this study is to analyze the content of the studies focused on mathematics education and published between 2009-2014 in faculty of education journals and in ulakbim.gov.tr, and to determine the trends of related studies. Within this scope, 284 articles in the selected journals have been reached and classified. In this process a paper classification form, developed by Sozbilir, Kutu and Yasar (2012) was revised and used for the analysis. Each publication has been subjected to content analysis through this form and eight components which provide descriptive information for the identification of the paper, sub-disciplinary area and learning domain of the paper, subject (title) of the paper, methods employed in the study, data collection tools used, sampling and sample sizes, authors and data analysis methods. As a result of the analysis of the obtained data, the articles are not generally focused on the learning areas clearly and that the subject of teacher training is predominantly performed as non-experimental studies. In addition to these, undergraduate students mostly preferred as a target sample. Also it was determined that the achievement tests and interview forms come to the fore as data collection tools.