Adiyaman University Repository

Sınıf öğretmenlerinin özyeterlik düzeyleri

Show simple item record

dc.contributor.author Gökyer, Necmi
dc.contributor.author Karakaya Cirit, Didem
dc.date.accessioned 2020-06-25T13:27:00Z
dc.date.available 2020-06-25T13:27:00Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/260
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin özyeterlik düzeylerini belirlemektir. Bu araştırma anlık tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Elazığ Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilkokullarda görev yapan toplam 2200 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemini ise, basit tesadüfi örnekleme yolu ile belirlenen toplam 269 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Orijinali Tschannen-Moran ve Hoy (2001) tarafından geliştirilen ve Çapa, Çakıroğlu, Sarıkaya (2005) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Teachers’ Sense of Efficacy Scale” (Öğretmen Öz-Yeterlik Ölçeği) kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin özyeterlik düzeyleri, sınıf yönetimine yönelik özyeterlik alt boyutunda, öğrenci katılımına yönelik özyeterlik alt boyutunda ve ölçeğin tamamında oldukça yeterli düzeyinde iken, öğretim stratejilerine yönelik özyeterlik alt boyutunda ise aynı düzeyde olmasına rağmen daha yüksektir. Cinsiyet, eğitim düzeyi ve öğretmenlerin çalıştıkları yerleşim yeri değişkenlerine göre, sınıf öğretmenlerinin özyeterlik düzeyleri arasında anlamlı bir fark çıkmamıştır. Öğretmen sayısı 1-10 arasında olan okullarda görev yapan öğretmenlerin özyeterlik düzeyleri 20-29 arasında olanlara göre daha yüksektir. Sınıf yönetimine yönelik özyeterlik arttıkça öğrenci katılımına ve öğretim stratejilerine yönelik özyeterlik düzeyinin arttığı söylenebilir. tr
dc.description.abstract The purpose of this research is to determine the self-efficacy levels of classroom teachers. This research was made in the survey model. The universe of the research is composed of 2200 classroom teachers who are working in state primary schools in Elazığ in the 2017-2018 academic year. The sample consists of 269 classroom teachers determined by simple random sampling. “Teachers' Sense of Efficacy Scale" developed by Tschannen-Moran and Hoy (2001) and adapted to Turkish by Çapa, Çakıroğlu and Sarıkaya (2005) was used as the data collection tool in the research. Self-efficacy levels of classroom teachers are quite adequate in the sub-dimensions of self-efficacy for classroom management and for student participation, and in the whole scale. In the sub-dimension of self-efficacy for instructional strategies, it is higher, although it is at the same level. There was no significant difference between self-efficacy levels of classroom teachers according to gender, education level and the variables of the teachers' place of residence. Self-efficacy levels of teachers working in schools with a number of teachers between 1-10 are higher than those between 20-29. It can be said that, as the self-efficacy towards classroom management increases, the level of self-efficacy towards student participation and teaching strategies increases. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sınıf öğretmeni tr
dc.subject Özyeterlik tr
dc.subject İlkokul tr
dc.subject Classroom teacher tr
dc.subject Self-efficacy tr
dc.subject Primary school tr
dc.title Sınıf öğretmenlerinin özyeterlik düzeyleri tr
dc.title.alternative Self-efficacy levels of classroom teachers tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 30453 tr
dc.contributor.authorID 60439 tr
dc.contributor.department Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı tr
dc.contributor.department Munzur Üniversitesi, Çemişgezek Meslek Yüksek Okulu tr
dc.identifier.endpage 151 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 135 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account