Adiyaman University Repository

Öğretmen adaylarının FeTeMM öğretim yönelimlerinin anabilim dalına ve sınıf düzeyine göre İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Karışan, Dilek
dc.contributor.author Bakırcı, Hasan
dc.date.accessioned 2020-06-25T13:25:48Z
dc.date.available 2020-06-25T13:25:48Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/259
dc.description.abstract FeTeMM eğitiminin, 2017 yılından itibaren fen ve matematik öğretim programında yer aldığı söylenebilir. FeTeMM eğitiminin öğretim programında yer almasıyla, öğretmen adaylarının FeTeMM öğretim yönelimlerinin araştırılması önemli hale gelmiştir. Çünkü öğretim programlarının uygulayıcıları bugünün öğretmen adayları olacaktır. Bunun yanında nitelikli bireylerin yetişmesinde FeTeMM eğitimi önemli bir yere sahiptir. Bu kapsamda sınıf, fen bilimleri ve matematik öğretmen adaylarının öğrenimleri boyunca FeTeMM öğretim yönelimlerinin belirlenmesi önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı; fen bilimleri, matematik ve sınıf öğretmeni adaylarının FeTeMM öğretim yönelimlerini belirlemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya üç farklı anabilim dalında toplam 521 (354 kadın, 167 erkek) öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarının STEM öğretim yönelimlerini belirlemek için veri toplama aracı olarak Lin ve William (2015) tarafından geliştirilen ve Hacımeroğlu ve Bulut (2016) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan “FeTeMM öğretim yönelimi” ölçeği kullanılmıştır. Veriler, PASW İstatistik 18 ve LISREL 8.80 istatistiksel paketler kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının toplam FeTeMM öğretim yönelim ölçek puanlarının anabilim dallarına göre değiştiği bulunmuştur. Bu anlamlı fark, fen bilimleri öğretmen adayları lehindedir. FeTeMM öğretim yönelim puanları fen bilimleri ve sınıf öğretmeni adaylarının, matematik öğretmeni adaylarından daha iyi olduğunu ortaya koymaktadır. Öğretmen ve öğretmen adaylarının FeTeMM öğretim yönelimlerini arttırmak için bu konuda daha fazla çalışmanın yapılması önerilmektedir. tr
dc.description.abstract STEM education included in undergraduate science and mathematics education program in 2017. Inclusion of STEM education in teacher education programs higlights the importance of the investigating the preservice teachers STEM teaching intentions. In this scope, it is important to determine STEM teaching intentions of preservice primary, science and mathematics teachers. This research aims to identify the preservice primary school, mathematics, elementary science teachers’ STEM teaching intentions. In this study, relational screening model was used. The study was conducted in fall semester of 2017-2018 academic year. A total of 521 (354 woman, 167 man) preservice teachers from three different departments enrolled in the study. The questionnaire, developed by Lin and William (2015) and adapted to Turkish by Hacımeroğlu and Bulut (2016) was used to assess preservice teachers’ STEM teaching intentions. Data was analyzed by using PASW Statistics 18 and LISREL 8.80 statistical packages for windows. It was found that preservice teachers’ STEM teaching intentions vary according to their field of education. This significant difference is in favour of preservice science teacher. Findings reveal that preservice science and primary school teachers STEM teaching intentions are better than preservice mathematics teachers. It is suggested that more studies are needed to determine inservice and preservice teachers’ STEM teaching intentions to identify what can be done to increase their teaching intentions. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Disiplinlerarası eğitim tr
dc.subject FeTeMM tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Öğretim yönelimleri tr
dc.subject Interdisciplinary education tr
dc.subject STEM tr
dc.subject Preservice teacher tr
dc.subject Teaching intentions tr
dc.title Öğretmen adaylarının FeTeMM öğretim yönelimlerinin anabilim dalına ve sınıf düzeyine göre İncelenmesi tr
dc.title.alternative Exploration of preservice teachers’ STEM teaching intentions with respect to the department and grade tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 111602 tr
dc.contributor.authorID 112814 tr
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 175 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 152 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account