Adiyaman University Repository

İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin dik temel yazı harf yazım hatalarının incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Babayiğit, Özgür
dc.date.accessioned 2020-06-25T12:30:09Z
dc.date.available 2020-06-25T12:30:09Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/257
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin dik temel yazı ile harf yazım hatalarının incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kapsamında Yozgat Merkez ilçeye bağlı Çalatlı Kasabası ilkokul birinci sınıfta öğrenim gören 112 öğrenci ile çalışılmıştır. Öğrencilerin 60’ı kız öğrenci, 52’si erkek öğrencidir. Araştırma, 2018 yılı nisan ayında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak İlköğretim Türkçe Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabında yer alan bir metin kullanılmıştır. Metin öğrencilerce çizgili kâğıda kopya edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda bir öğrencinin aynı metinde aynı harfi farklı şekillerde yazmış olması tespit edilmiştir. Harfleri satır boşluğuna uygun büyüklükte yazamamaları belirlenmiştir. Diklik konusunda sıkıntılar olduğu dikkat çekmektedir. Yuvarlak içeren harflerde yuvarlağın tamamen kapatılmadığı, yuvarlağın az bir parçasında çizim eksikliği yapıldığı görülmektedir. Noktalı veya kısa çizgili olan harflerde yer alan nokta veya kısa çizginin normalden çok daha uzun çizildiği belirlenmiştir. Harflerde yer alan yatay çizgilerin düz değil, eğimli olarak çizildiği görülmüştür. “l ve t” harflerinin alt bitiş noktasındaki hafif tırnağın normalden çok daha uzun çizildiği tespit edilmiştir. Tüm harflerin yazımında gözlenen bir başka yazım hatası, harflerin satır çizgisine uygun olarak yazılmamasıdır. Araştırma sonuçları kapsamında önerilerde bulunulmuştur. tr
dc.description.abstract The aim of this research is to examine the primary first grade primary school students’ vertical essential letter writing errors. The research was carried out by qualitative research method using document analysis method. Within the scope of easily accessible case sampling, Çalatlı Town, which is connected to Yozgat Central District, has worked with 112 students studying in the first grade primary school. The texts were copied on the student's stripes. As a result of the research, it has been determined that a student wrote the same letter in different forms in the same text. It has been determined that they cannot write letters in a line size appropriate for the line space. It is understood that there is a problem with the diversity. In the case of letters containing a circle, it is understood that the circle is not completely closed, and that there is a lack of drawing in a small part of the circle. It has been determined that the dot or short line in the letters with dots or short lines is drawn much longer than normal. It is seen that the horizontal lines in the letters are drawn not in a straight line but in a curved line. It has been found that the light tack at the lower end of the letters l and t is drawn much longer than normal. Another typing error observed in the writing of all letters is that the letters are not written in line with the line. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İlkokul tr
dc.subject Dik temel yazı tr
dc.subject Harf tr
dc.subject Yazım tr
dc.subject Hata tr
dc.subject Primary tr
dc.subject Education tr
dc.subject Manuscript tr
dc.subject Letter tr
dc.subject Writing tr
dc.subject Problem tr
dc.title İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin dik temel yazı harf yazım hatalarının incelenmesi tr
dc.title.alternative Examination of vertical essential writing letter problems of primary school first grade students tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 54616 tr
dc.contributor.department Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 199 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 176 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account