Amaç: Bu çalışma Sosyal Bilimler Meslek
Yüksekokulu öğrencilerinde uyku kalitesi ve etkileyen
faktörlerin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel bir çalışmadır. İlk kısımda
sosyodemografik özellikleri, uyku kalitesi ile ilişkili
olabilecek sorular sorulmuştur. İkinci kısımda
“Pittsburgh uyku kalitesi indeksi” kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin %44,3’ünün iyi uyku kalitesine
sahip olduğu görülmüştür. Kötü uyku kalitesi ikinci
öğretim görenlerde normal öğretim görenlere göre 1,5
kat, düzenli beslenmeyenlerde düzenli beslenenlere
göre 3,4 kat ve düzenli egzersiz yapmayanlarda
yapanlara göre 1,4 kat daha yüksek olduğu tespit
edilmiştir.
Sonuç: İkinci öğretimde olmanın, düzenli
beslenmemenin ve düzenli egzersiz yapmamanın kötü
uyku kalitesi için risk faktörü olduğu görülmüştür.
Aim: This study aimed to analyze sleep quality of
Social Sciences Vocational School students and the
factors that affect sleep quality.
Materials and Methods: This is a cross-sectional
study. The first section included questions on
sociodemographic attributes and sleep quality. In the
second section, "Pittsburgh sleep quality index" was
applied.
Results: 44.3% of the students had good sleep quality.
Poor sleep quality was 1.5 times higher among formal
education students when compared to non-formal
education students, 3.4 times higher among those
without a regular diet when compared to those who did
have, and 1.4 times higher among those who did not
regularly exercise when compared to those who did.
Conclusion: It was determined that non-formal
education, irregular diet, and non-regular exercise were
risk factors for poor sleep quality.