Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Acil servis hasta yakını örnekleminde öfke ifadesi ve sağlık çalışanlarına yönelik şiddete bakışın incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yılmaz, Cemalettin
dc.contributor.author Onan, Nevin
dc.date.accessioned 2022-03-18T07:12:09Z
dc.date.available 2022-03-18T07:12:09Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 2458-9176
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2550
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmada acil servis hasta yakını örnekleminde öfke ifadesi ve sağlık çalışanlarına yönelik şiddete bakışın değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: 1082 hasta yakını ile gerçekleştirilen çalışmada veriler Katılımcı Bilgi Formu ve Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği ile toplandı. Bulgular: Acil servise başvuran hastaların yakınlarının sürekli öfkelerinin orta düzeyin üstünde olduğu saptanmıştır. Sağlık çalışanlarına yönelik şiddeti onaylama ve şiddet davranışında bulunma durumu, öfkelenme/sinirlenme nedenleri ile daha önce şiddete maruz kalmaya göre öfke ifadelerinde farklılıklar saptandı. Sonuç: Hasta yakınlarına özellikle risk gruplarına yönelik öfke yönetimi eğitimlerinin uygulanması, hasta yakınlarına hastalık ve hastalık süreci hakkında bilgi verilmesi ve fiziki düzenlemelerin yapılması önerilmektedir tr
dc.description.abstract Aim: It was aimed to evaluate the expression of anger and the view of violence against healthcare professionals in the sample of relatives of emergency patients. Materials and Methods: The data were collected using the Information Form and the Trait Anger and Anger Expression Scale in the study conducted with 1082 patient relatives. Results: It was determined that the trait anger of the relatives of the patients who applied to the emergency department was above the moderate level. There were differences in anger expressions according to the status of approving violence against healthcare workers, perpetrating violent behavior, resons anger/irritability and being exposed to violence before. Conclusion: It is recommended to apply anger management training to the relatives of the patients, especially for risk groups, to make physical arrangements in the unit, and to inform about the disease and the process. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Anger tr
dc.subject Violence tr
dc.subject Relatives of the patients tr
dc.subject Hospital emergency department tr
dc.subject Öfke tr
dc.subject Şiddet tr
dc.subject Hasta yakınları tr
dc.subject Hastane acil servisi tr
dc.title Acil servis hasta yakını örnekleminde öfke ifadesi ve sağlık çalışanlarına yönelik şiddete bakışın incelenmesi tr
dc.title.alternative Examination of anger expression and violence against healthcare professionals in the sample of emergency department patient relatives tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-2768-3871 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-3688-507X tr
dc.contributor.department Ordu Devlet Hastanesi tr
dc.contributor.department Karabük Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 242 tr
dc.identifier.issue 3 tr
dc.identifier.startpage 231 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster