Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Öğretmen adaylarının matematik, matematik öğretimi ve matematik öğrenmeye ilişkin inançları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Duru, Adem
dc.contributor.author Göl, Resul
dc.date.accessioned 2020-06-25T12:26:03Z
dc.date.available 2020-06-25T12:26:03Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/254
dc.description.abstract Öğretmenlerin inançları onların sınıf içi öğretim uygulamalarını etkilediğinden inançlar uzun zamandan beri eğitimcilerin ve matematik eğitimcilerinin çalışma alanlarından birisi olmuştur. Bu nedenle bu çalışmada geleceğin eğitim liderleri olacak olan öğretmen adaylarının matematik, matematik öğretimi ve öğrenimi hakkındaki inançları araştırılmıştır. Araştırmaya toplam 276 öğretmen adayı (124 matematik, 152 sınıf öğretmeni adayı) katılmıştır. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Veriler 6 tane alt ölçekten oluşan inanç ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verileri analizinde yüzde (%), aritmetik ortalama (x ̅), öğretmen adaylarının inanç düzeylerinin cinsiyete ve öğrenim gördükleri sınıflara (İlköğretim Matematik Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği) göre değişip değişmediğini belirlemek için “bağımsız örneklemler için t testi” ve sınıf düzeylerine göre değişip değişmediğine belirlemek için de “tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA)” kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının matematik, matematik öğretimi ve öğrenimi hakkındaki geleneksel olmayan inançlarının geleneksel inançlara göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının inançlarında cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır, ancak azda olsa matematik öğretimi ile ilgili hem geleneksel hem de geleneksel olmayan inançlarda öğrenim görülen sınıfa göre bir farklılık bulunmuştur. tr
dc.description.abstract Since beliefs of teachers affect their instruction practices, beliefs have been a study domain of educators and mathematics educators for a long time. Thus, beliefs of prospective teachers, who will be the education leaders in the future, about mathematics, mathematics teaching and mathematics learning were researched in this study. 276 prospective teachers (124 prospective mathematics teachers, 152 prospective primary school teachers) were participated in the study. Descriptive method was used in the study. Data were gathered by a belief scale consisted of 6 sub-scales. In analysis of data “t test” was used to determine whether beliefs of prospective teachers change or not in terms of their genders and departments, “One-Way ANOVA” was used to determine whether beliefs of prospective teachers change or not in terms of their grade levels and also percentage (%) and arithmetic mean ( ̅x) were used in the study. As a result of data analysis it was seen that non-traditional belief levels of prospective teachers about mathematics, mathematics teaching and mathematics learning were higher than their traditional beliefs. There was not found a significant difference between traditional and non-traditional beliefs of prospective teachers in terms of gender. However, a little difference between their traditional and non-traditional beliefs in terms of class level was obtained. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Matematik eğitimi tr
dc.subject Öğretmen adayı tr
dc.subject İnanç tr
dc.subject Cinsiyet farklılığı tr
dc.subject Mathematics education tr
dc.subject Prospective teacher tr
dc.subject Belief tr
dc.subject Gender tr
dc.title Öğretmen adaylarının matematik, matematik öğretimi ve matematik öğrenmeye ilişkin inançları tr
dc.title.alternative Beliefs of prospective teachers about mathematics, mathematics teaching and mathematics learning tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 147394 tr
dc.contributor.department Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 282 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 255 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster