Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Mühendislik öğrencilerinin kavram imajları üzerine bir çalışma: fonksiyon nedir?

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yavuz, İlyas
dc.contributor.author Hangül, Tuğba
dc.date.accessioned 2020-06-25T12:22:49Z
dc.date.available 2020-06-25T12:22:49Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/253
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, lisans öğrencilerinin fonksiyon kavramına yönelik kavram imajlarını belirleyip bu kavrama ilişkin algılarını tespit etmektir. Bunu yapabilmek için, 2013-2014 eğitim-öğretim yılının güz döneminde bir üniversitenin 1. sınıfında öğrenim gören 77 öğrenciye açık uçlu sorulardan oluşan bir yazılı anket uygulanmıştır. Bu makale çerçevesinde konu ile doğrudan ilişkili olan 1 soruya öğrencilerin verdikleri cevapların analizine yer verilmiştir. Öğrenci cevapları içerik analiziyle çözümlenmiştir. Öğrencilerin verdikleri cevaplar doğrultusunda fonksiyon kavramına yönelik zihinlerinde oluşturdukları imajlar 10 farklı kategori altında toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilerin fonksiyon kavramına yönelik bazı yanlış algılamalarının olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin fonksiyon kavramı için makine, işlem mekanizması, kurallar bütünü, bağıntı, eşleştirme, orantı vs. gibi farklı benzetmeler kullandıkları ve bu kavrama yönelik günlük hayattan çeşitli örnekler verebildikleri görülmüştür. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to identify undergraduates’ perceptions towards concept of function by identifying their concept images about functions. To do this, an open ended questionnaire linked to the function concept was applied to 77 first year students at a university during the fall semester of the 2013-2014 academic year. In this paper, only results of the analysis of students’ answers to one question is presented. Answers of students are analyzed with content analysis. According to the answers given by the students, the images they have formed in their minds about the concept of function are collected under 10 different categories. The results of this study revealed that students have some erroneous perceptions about concept of function. In addition, it was seen that students used different metaphors about concept of function such as a machine, a mechanism of operation, a set of rules, a relationship, a matching, an equation etc. Moreover, they gave several examples from everyday life about this concept. Finally, the conclusions reached in this study were in concordance with the findings of the existing literature. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Fonksiyon tr
dc.subject Kavram imajı tr
dc.subject Lisans öğrencileri tr
dc.subject Matematik öğretimi tr
dc.subject Mühendislik öğrencileri tr
dc.subject Function tr
dc.subject Concept image tr
dc.subject Engineering students tr
dc.subject Undergraduates tr
dc.subject Maths teaching tr
dc.title Mühendislik öğrencilerinin kavram imajları üzerine bir çalışma: fonksiyon nedir? tr
dc.title.alternative A study on engineering students’ concept images: what is a function? tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 119344 tr
dc.contributor.authorID 204561 tr
dc.contributor.department Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmenliği ABD tr
dc.identifier.endpage 254 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 231 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster