dc.contributor.author |
Aslan, Ramazan |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-16T10:44:23Z |
|
dc.date.available |
2022-03-16T10:44:23Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2504 |
|
dc.description.abstract |
Pazarlama tekniklerinin siyaset alanında kullanılması ile ortaya çıkan
siyasal pazarlama kavramı, son yıllarda hem akademisyenlerin hem de
siyasal aktörlerin daha fazla dikkatini çekmektedir. Bu alanda Türkiye’de
çok sayıda bilimsel çalışma yapılmış olmasına rağmen, henüz yapılan
çalışmalarla ile ilgili güncel bir literatür taraması bulunmamaktadır. Bu
çalışmada, 1998-2020 yılları arasında Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Ulusal
Tez Merkezi veri tabanında “Siyasal Pazarlama” ve “Politik Pazarlama”
alanında yayınlanmış olan yüksek lisans ve doktora tezlerinin nicel
araştırma yöntemlerinden bibliyometrik yaklaşım çerçevesinde
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, “Siyasal Pazarlama”
başlığı altında 44 ve “Politik Pazarlama” başlığı altında 30 olmak üzere
toplam 74 adet yüksek lisans ve doktora tezine ulaşılmıştır. Veri tabanı
üzerinde yayın izni bulunmayan tezlerin analiz aşamasında yaşanabilecek
sorunlara neden olmamaları için yayın izni olmayan toplam 6 adet tez
araştırma kapsamından çıkartılmış ve izinli 68 adet tez değerlendirmeye
alınmıştır. Çalışmanın amacı, siyasal pazarlama alanında yapılan
akademik çalışmaların genel bir resmini sunmaktır. |
tr |
dc.description.abstract |
The concept of political marketing, emerged with the use of marketing
techniques in the field of politics, has attracted more attention of both
academicians and politicians. Although there are many scientific studies
in this particular field in Turkey, there is no current literature review
regarding the studies yet. Therefore, the current study aims to
bibliometrically evaluate the quantitative research methods of master's
and doctoral theses published in the field of "Political Marketing" and
"Political Marketing" in the database of the Council of Higher Education
(YÖK) National Thesis Center between 1998 and 2020 and to present a
general picture of academic studies in the field of political marketing. In
this context, a total of 74 master's and doctoral theses, were analyzed. In
order not to cause problems during the analysis process, 6 theses that did
not have a publication permission on the database were excluded from
the scope of the research and 68 theses with a publication permission
were evaluated. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Siyasal Pazarlama |
tr |
dc.subject |
Bibliyometrik Analiz |
tr |
dc.subject |
Lisansüstü Tezler |
tr |
dc.subject |
Political Marketing |
tr |
dc.subject |
Bibliometric Analysis |
tr |
dc.subject |
Master and PhD Theses |
tr |
dc.title |
Türkiye’de siyasal pazarlama alanında yayınlanan tezlerin bibliyometrik analizi |
tr |
dc.title.alternative |
Analysis of the postgraduate theses on political marketing in Turkey using a bibliometric approach |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-1427-8543 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, İ.İ.B.F., İşletme Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
721 |
tr |
dc.identifier.issue |
39 |
tr |
dc.identifier.startpage |
698 |
tr |
dc.identifier.volume |
14 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |