Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Türkiye’de siyasal pazarlama alanında yayınlanan tezlerin bibliyometrik analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aslan, Ramazan
dc.date.accessioned 2022-03-16T10:44:23Z
dc.date.available 2022-03-16T10:44:23Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2504
dc.description.abstract Pazarlama tekniklerinin siyaset alanında kullanılması ile ortaya çıkan siyasal pazarlama kavramı, son yıllarda hem akademisyenlerin hem de siyasal aktörlerin daha fazla dikkatini çekmektedir. Bu alanda Türkiye’de çok sayıda bilimsel çalışma yapılmış olmasına rağmen, henüz yapılan çalışmalarla ile ilgili güncel bir literatür taraması bulunmamaktadır. Bu çalışmada, 1998-2020 yılları arasında Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi veri tabanında “Siyasal Pazarlama” ve “Politik Pazarlama” alanında yayınlanmış olan yüksek lisans ve doktora tezlerinin nicel araştırma yöntemlerinden bibliyometrik yaklaşım çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, “Siyasal Pazarlama” başlığı altında 44 ve “Politik Pazarlama” başlığı altında 30 olmak üzere toplam 74 adet yüksek lisans ve doktora tezine ulaşılmıştır. Veri tabanı üzerinde yayın izni bulunmayan tezlerin analiz aşamasında yaşanabilecek sorunlara neden olmamaları için yayın izni olmayan toplam 6 adet tez araştırma kapsamından çıkartılmış ve izinli 68 adet tez değerlendirmeye alınmıştır. Çalışmanın amacı, siyasal pazarlama alanında yapılan akademik çalışmaların genel bir resmini sunmaktır. tr
dc.description.abstract The concept of political marketing, emerged with the use of marketing techniques in the field of politics, has attracted more attention of both academicians and politicians. Although there are many scientific studies in this particular field in Turkey, there is no current literature review regarding the studies yet. Therefore, the current study aims to bibliometrically evaluate the quantitative research methods of master's and doctoral theses published in the field of "Political Marketing" and "Political Marketing" in the database of the Council of Higher Education (YÖK) National Thesis Center between 1998 and 2020 and to present a general picture of academic studies in the field of political marketing. In this context, a total of 74 master's and doctoral theses, were analyzed. In order not to cause problems during the analysis process, 6 theses that did not have a publication permission on the database were excluded from the scope of the research and 68 theses with a publication permission were evaluated. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Siyasal Pazarlama tr
dc.subject Bibliyometrik Analiz tr
dc.subject Lisansüstü Tezler tr
dc.subject Political Marketing tr
dc.subject Bibliometric Analysis tr
dc.subject Master and PhD Theses tr
dc.title Türkiye’de siyasal pazarlama alanında yayınlanan tezlerin bibliyometrik analizi tr
dc.title.alternative Analysis of the postgraduate theses on political marketing in Turkey using a bibliometric approach tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-1427-8543 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, İ.İ.B.F., İşletme Bölümü tr
dc.identifier.endpage 721 tr
dc.identifier.issue 39 tr
dc.identifier.startpage 698 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster