Adiyaman University Repository

Öğretmen ve okul psikolojik danışmanı destek ölçekleri’nin faktöriyel yapısı: latin öğrenciler örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Karaman, Mehmet Akif
dc.contributor.author Cavazos Vela, Javier
dc.contributor.author Pierre Lu, Ming-Tsan
dc.date.accessioned 2020-06-25T12:13:39Z
dc.date.available 2020-06-25T12:13:39Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/249
dc.description.abstract Bu çalışmada, öğretmenlerin ve okullardaki psikolojik danışmanların öğrencilere verdikleri desteğin boyutunu Latin öğrenciler ile ölçen güncellenmiş Öğretmen Destek Ölçeğinin (ÖDÖ-G) ve Okul Psikolojik Danışmanı Destek Ölçeğinin (OPDÖ) psikometrik özellikleri incelenmiştir. Çalışma, ölçeklerin geçerlik ve güvenirliklerinin farklı gruplardan bireylerle incelenmesi, elde edilen verilerin öğretmenlerin ya da psikolojik danışmanların destek boyutunun tutarlı bir şekilde ölçülmesi açısından önem arz etmektedir. Ölçeklerin güvenirliğine dayalı çalışmalar araştırmacılar tarafından incelenmişken alanyazında Latin öğrenciler grubuyla ya da bireylerle yapılmış geçerlik çalışmasına rastlanmamıştır. ÖDÖ-G’nin ve OPDÖ’nün yapı geçerliliği doğrulayıcı ve açıklayıcı faktör analizi (DFA ve AFA) yöntemleri kullanılarak ölçülmüştür. ÖDÖ-G’nin iki farklı modeli oluşturulmuş ve analiz edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları, ÖDÖ-G’nin beş faktörlü ve 22 maddeli modelinin kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermiştir. OPDÖ’nin faktör yapısını belirlemek amacıyla paralel analiz ve açıklayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Bulgular OPDÖ’nün üç’lü bir faktör yapısına sahip oluğunu ve toplam varyansın %68’ini açıkladığını göstermiştir. Latin öğrencilere yönelik araştırma ve uygulama önerileri sonuçlar bölümünde tartışılmıştır. tr
dc.description.abstract In the current study, we investigated the psychometric properties of two meaningful measures of support from teachers and school counselors among Latina/o students. Examining factorial stability with diverse populations is important to make sure that measures provide valid information about constructs of teacher or counselor support. While researchers have provided evidence of reliability (i.e., consistency), no study has examined validity (e.g., accuracy) of Teacher Support Scale Revised (TSSR) with Latina/o students. Confirmatory and exploratory factor analyses (CFA and EFA) methods were used to evaluate structural validity of the TSSR and School Counselor Support Scale (SCSS). Two different models of the TSSR were analyzed. Findings from multiple CFAs showed that five-factor 22-item of the TSSR had an acceptable model fit. A parallel analysis and EFA were run to determine the factorial structure of the SCSS. Findings indicated that the SCSS had three factors explaining 68% of the variance in the model. The results and implications for research and practice in Latina/o students were discussed. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretmen destek ölçeği- revize edilmiş tr
dc.subject Okul psikolojik danışmanı destek ölçeği tr
dc.subject Latin öğrenciler tr
dc.subject Ölçek geliştirme tr
dc.subject Teacher support scale revised tr
dc.subject School counselor support scale tr
dc.subject Latina/o students tr
dc.subject Instrument validation tr
dc.title Öğretmen ve okul psikolojik danışmanı destek ölçekleri’nin faktöriyel yapısı: latin öğrenciler örneği tr
dc.title.alternative Factorial validity of teacher and school counselor support scales in latina/o students tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 273111 tr
dc.contributor.department Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department University of Tezas Rio Grande Valley, College of Education and P-16 Integration tr
dc.identifier.endpage 20 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account