dc.contributor.author |
Aksu Kargın, İnci |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-11T12:34:57Z |
|
dc.date.available |
2022-03-11T12:34:57Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2482 |
|
dc.description.abstract |
Türkiye günümüzde 3.7 milyon Suriyeli mülteciye ev sahipliği yapmakta ve
Suriyelilerin Türkiye’de kalıcı olma olasılığı her geçen gün artmaktadır. Türk
hükümeti hem Türk çocuklarının etnik ve kültürel farklılıklara olan
duyarlılığını arttırmaya hem de Türk toplumunda Suriyeli mültecilere
yönelik toplumsal kabulün arttırılmasına önem vermektedir. Bu kapsamda,
Türk hükümeti devlet kanalı olan TRT Çocuk vasıtasıyla içeriğinde Suriyeli
mültecilere ilişkin bilgilerin paylaşıldığı yayınlar yapmaya başlamıştır. Bu
çalışma, TRT Çocuk kanalının en popüler çizgi filmlerinden biri olan ve
Suriyeli mültecilere ilişkin zengin öğelerin paylaşıldığı Rafadan Tayfa çizgi
filminin Kendini Onun Yerine Koy bölümünde Türk çocuklara verilen
mesajları, Scollon’un Aracılı Söylem Analizi metodu ve Sosyal Öğrenme
Kuramı çerçevesinde analiz etmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, Rafadan
Tayfa’nın bu bölümünde Türk çocuklarına zorunlu göçün mülteciler
üzerinde ne gibi olumsuz etkilerinin olduğu sunulmuş, etnik ve kültürel
farklılıkların bir sorun gibi algılanmaması gerektiğinin, hatta yabancıların
yetenek ve becerileriyle ev sahibi toplumlara olumlu katkılarının da
olabildiğinin altı çizilmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
Turkey currently hosts 3.7 million Syrian refugees, and it becomes likely
that the Syrians in Turkey will become permanent. The Turkish
government recognizes both the importance of teaching Turkish children
to respect ethnic and cultural differences and increasing social acceptance
of the Syrians in Turkish society. As such, the Turkish government has
begun broadcasting Syrian-related information via the state channel TRT
Çocuk. This study analyzed the ‘Put Yourself in His Shoes’ episode of a
popular cartoon featured on TRT Çocuk called Rafadan Tayfa. Scollon's
Mediated Discourse Analysis method and Social Learning Theory were
applied as to examine the messages in the cartoon. It is revealed in this
study that the cartoon here includes messages that encourage Turkish
children to better understand the challenging experience the refugees
have faced, and suggests to viewers that the Syrians are not burden to
Turkey, but they contribute to their host societies with their talents. |
tr |
dc.language.iso |
en |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Suriyeli Mülteciler |
tr |
dc.subject |
Toplumsal Kabul |
tr |
dc.subject |
Aracılı Söylem Analizi |
tr |
dc.subject |
Sosyal Öğrenme Kuramı |
tr |
dc.subject |
Syrian Refugees |
tr |
dc.subject |
Social Acceptance |
tr |
dc.subject |
Mediated Discourse Analysis |
tr |
dc.subject |
Social Learning Theory |
tr |
dc.title |
Türkiye’deki Suriyeli mülteci çocukların toplumsal kabulüne ilişkin bir araştırma |
tr |
dc.title.alternative |
A study of the social acceptance of Syrian refugee children in Turkey |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-3164-9764 |
tr |
dc.contributor.department |
Uşak Üniversitesi, Kamu Yönetimi |
tr |
dc.identifier.endpage |
581 |
tr |
dc.identifier.issue |
39 |
tr |
dc.identifier.startpage |
548 |
tr |
dc.identifier.volume |
14 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |