Adiyaman University Repository

Türkiye’deki Suriyeli mülteci çocukların toplumsal kabulüne ilişkin bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Aksu Kargın, İnci
dc.date.accessioned 2022-03-11T12:34:57Z
dc.date.available 2022-03-11T12:34:57Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2482
dc.description.abstract Türkiye günümüzde 3.7 milyon Suriyeli mülteciye ev sahipliği yapmakta ve Suriyelilerin Türkiye’de kalıcı olma olasılığı her geçen gün artmaktadır. Türk hükümeti hem Türk çocuklarının etnik ve kültürel farklılıklara olan duyarlılığını arttırmaya hem de Türk toplumunda Suriyeli mültecilere yönelik toplumsal kabulün arttırılmasına önem vermektedir. Bu kapsamda, Türk hükümeti devlet kanalı olan TRT Çocuk vasıtasıyla içeriğinde Suriyeli mültecilere ilişkin bilgilerin paylaşıldığı yayınlar yapmaya başlamıştır. Bu çalışma, TRT Çocuk kanalının en popüler çizgi filmlerinden biri olan ve Suriyeli mültecilere ilişkin zengin öğelerin paylaşıldığı Rafadan Tayfa çizgi filminin Kendini Onun Yerine Koy bölümünde Türk çocuklara verilen mesajları, Scollon’un Aracılı Söylem Analizi metodu ve Sosyal Öğrenme Kuramı çerçevesinde analiz etmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, Rafadan Tayfa’nın bu bölümünde Türk çocuklarına zorunlu göçün mülteciler üzerinde ne gibi olumsuz etkilerinin olduğu sunulmuş, etnik ve kültürel farklılıkların bir sorun gibi algılanmaması gerektiğinin, hatta yabancıların yetenek ve becerileriyle ev sahibi toplumlara olumlu katkılarının da olabildiğinin altı çizilmiştir. tr
dc.description.abstract Turkey currently hosts 3.7 million Syrian refugees, and it becomes likely that the Syrians in Turkey will become permanent. The Turkish government recognizes both the importance of teaching Turkish children to respect ethnic and cultural differences and increasing social acceptance of the Syrians in Turkish society. As such, the Turkish government has begun broadcasting Syrian-related information via the state channel TRT Çocuk. This study analyzed the ‘Put Yourself in His Shoes’ episode of a popular cartoon featured on TRT Çocuk called Rafadan Tayfa. Scollon's Mediated Discourse Analysis method and Social Learning Theory were applied as to examine the messages in the cartoon. It is revealed in this study that the cartoon here includes messages that encourage Turkish children to better understand the challenging experience the refugees have faced, and suggests to viewers that the Syrians are not burden to Turkey, but they contribute to their host societies with their talents. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Suriyeli Mülteciler tr
dc.subject Toplumsal Kabul tr
dc.subject Aracılı Söylem Analizi tr
dc.subject Sosyal Öğrenme Kuramı tr
dc.subject Syrian Refugees tr
dc.subject Social Acceptance tr
dc.subject Mediated Discourse Analysis tr
dc.subject Social Learning Theory tr
dc.title Türkiye’deki Suriyeli mülteci çocukların toplumsal kabulüne ilişkin bir araştırma tr
dc.title.alternative A study of the social acceptance of Syrian refugee children in Turkey tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-3164-9764 tr
dc.contributor.department Uşak Üniversitesi, Kamu Yönetimi tr
dc.identifier.endpage 581 tr
dc.identifier.issue 39 tr
dc.identifier.startpage 548 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account