Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Biyolojide uygulanan dizgeli eğitimin yaratıcı düşünce erişisine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özalemdar, Lütfiye
dc.contributor.author Sesli, Ertuğrul
dc.date.accessioned 2020-06-25T10:28:03Z
dc.date.available 2020-06-25T10:28:03Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/246
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, biyolojide uygulanan dizgeli eğitimin yaratıcı düşünce erişisine etkisini incelemektir. Deneysel modellerden “tek grup öntest-sontest” deseni kullanılan araştırma Artvin ilçe merkezindeki bir Anadolu lisesinde 9. sınıfa devam eden 30 öğrenciyle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olan Torrance Yaratıcı Düşünce Testleri [TYDT] sözel ve şekilsel A formu öğretim süreci başında gruba öntest olarak uygulanmıştır. Biyolojideki “Bilinçli Birey ve Yaşanabilir Çevre” ünitesi dizgeli eğitim modeline uygun olarak işlenmiştir. TYDT sözel ve şekilsel B formu öğretim süreci sonunda gruba sontest olarak uygulanmıştır. Grubun ön test-son testlerinin karşılaştırılmasında; bağımlı gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; TYDT sözel forma ait; akıcılık 1, esneklik 1 ve 3, orijinallik 2 puan ortalamalarında son testler lehine anlamlı bir farklılık varken, orijinallik 7 puan ortalamalarında anlamlı bir azalma vardır. TYDT şekilsel forma ait; akıcılık, çizgilerin sentezi, sınırları uzatma veya geçme ve fantazi puan ortalamalarında sontestler lehine anlamlı bir farklılık vardır. Araştırma bulgularına göre; dizgeli eğitimin yaratıcı düşüncenin bazı boyutlarını arttırmada etkili olduğu sonucuna varmak mümkündür. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine the effect of systematic education applied in biology on the achievement of creative thinking. This research uses “single group pretest-posttest” design among experimental models, and has been conducted with 30 students continuing 9th grade in an Anatolian high school in central town of Artvin. As the data collection tool, Verbal and figural A forms of Torrance Tests of Creative Thinking [TTCT] was applied to the group as a pretest in the beginning of teaching process. The unit “Conscious Individual and Habitable Environment” in the biology was discussed in accordance with the systematic education model. Verbal and figural B forms of TTCT were applied to the group as the posttest at the end of the teaching process. Dependent t-test was used in the comparison of pretest and posttests of the group. According to the study findings, while there is a significant difference in favor of posttests in the average scores of fluency 1, flexibility 1 and 3, and of originality 2 scores in the TTCT verbal form, and there is a significant decrease in originality 7 scores. There is a significant difference in favor of posttests in the average scores of fluency, synthesis of lines, extending or breaking boundaries and fantasy scores in the TTCT figural form. According to study findings, it is possible to conclude that systematic education is effective to develop some aspects of creative thinking. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Biyoloji tr
dc.subject Dizgeli eğitim tr
dc.subject Yaratıcı düşünce tr
dc.subject Erişi tr
dc.subject Biology tr
dc.subject Systematic education tr
dc.subject Creative thinking tr
dc.subject Achievement tr
dc.title Biyolojide uygulanan dizgeli eğitimin yaratıcı düşünce erişisine etkisi tr
dc.title.alternative The effect of systematic education applied in the biology, on the achievement of creative thinking tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 133890 tr
dc.contributor.authorID 5500 tr
dc.contributor.department Giresun Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu tr
dc.contributor.department Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 48 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 21 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster