Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

2013 okul öncesi programının değerler eğitimi açısından uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünişen, Ali
dc.contributor.author Kontaş, Hakkı
dc.contributor.author Akdağ, Tülay
dc.date.accessioned 2020-06-25T10:26:56Z
dc.date.available 2020-06-25T10:26:56Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/245
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı 2013 Okul Öncesi Eğitimi Programını değerler eğitimi açısından incelemektir. Çalışma 90 okul öncesi öğretmeni katılımcıyla nitel yöntemle yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından programda bulunan değerler ve literatür taramasıyla tespit edilen aday değerler ile katılımcı görüşlerine göre belirlenen toplam 40 değerin kazandırılmasının kazandırılmasına ilişkin öğretmen görüşleri bir anketle alınmıştır. Katılımcılar programda ve uygulamalarında var olan değerleri dört kategoride sınıflandırmışlardır; programda bulunan değerlerden sorumluluk almada gönüllü olma, beden temizliği, kibarlık, yardım isteme, sevgi ve kurallara itaat etmeyi öğretmede sorun yaşamadıklarını ancak iletişim, anlaşma, kendi ve başkalarının haklarını savunma, empati ve sorumluluğunu bilme değerlerini kazandırmada sorun yaşadıklarını belirtmişlerdir. Çevre temizliği, iletişimde kibarlık, paylaşma, hatasını kabul etme, özür dileme, kendini işine verme, yardım teklif etme, işbölümü, grup üyesi olarak hareket etme, emaneti koruma, samimi olma, tutumluluk, saygılı olma, vatan ve bayrak sevgisi, birlik ve beraberlik duygusu programda olmayan ama kazandırılmasında ciddi sorun yaşanmayan değerler arasında sayıldı. Programda bulunmayan, katılımcıların bulunması gerektiğine inandığı ve kazandırılmasında sorun yaşanan son değerler setinde ise zarar vermeden rekabet etme, güzelliği takdir etme, duygularını kontrol etme, barışçı olma, iltifat etme ve cinsel mahremiyetin yer aldığı görüldü. Çalışmanın okul öncesi programlarının geliştirilmesinde değerler eğitimi açısından katkı sağlayacağı düşünülmektedir. tr
dc.description.abstract The study aims to present teachers’ views on 2013 Turkish early-childhood curriculum in values education context. It was conducted in qualitative method with 90 preschool teachers. The participants categorized the values in four groups in terms of their existence in the curriculum and their teaching. Of the values exiting in the curriculum, the participants reported that they did not have any difficulty in teaching being voluntary to take responsibilities, physical hygiene, kindness, asking for help, love and learning to obey the rules whereas they had problems in teaching communication, compromising, defending their own rights and of others, empathy and stick to their responsibilities. Environmental cleaning, politeness in communication, sharing, accepting mistakes, apologising, concentrating on duties, accepting apologies, offering help, job-sharing, acting as group members, caring entrusted materials, being sincere, thriftiness, being considerate, love for the country and flag and learning unity and solidarity were counted among the values not existing in the curriculum but the participants had negligible problems in their teaching. The last set of values, which do not exist in the curriculum, but the participant regarded necessary to teach were reported as learning to compete without harming, appreciating beauties, controlling emotions, being peaceful, complimenting and learning sexual privacy. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Okul öncesi programı tr
dc.subject Değerler eğitimi tr
dc.subject Değerler eğitimi uygulamaları tr
dc.subject Turkish early-childhood curriculum tr
dc.subject Values education tr
dc.subject Teachers’ views and practices tr
dc.title 2013 okul öncesi programının değerler eğitimi açısından uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative An investigation of turkish 2013 early-childhood curriculum regarding values education: teacher views and practices tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 28131 tr
dc.contributor.authorID 38101 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Müdürlüğü, Malatya tr
dc.identifier.endpage 111 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 100 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster