Bu çalışmanın amacı 2013 Okul Öncesi Eğitimi Programını değerler eğitimi açısından incelemektir. Çalışma 90 okul öncesi öğretmeni katılımcıyla nitel yöntemle yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından programda bulunan değerler ve literatür taramasıyla tespit edilen aday değerler ile katılımcı görüşlerine göre belirlenen toplam 40 değerin kazandırılmasının kazandırılmasına ilişkin öğretmen görüşleri bir anketle alınmıştır. Katılımcılar programda ve uygulamalarında var olan değerleri dört kategoride sınıflandırmışlardır; programda bulunan değerlerden sorumluluk almada gönüllü olma, beden temizliği, kibarlık, yardım isteme, sevgi ve kurallara itaat etmeyi öğretmede sorun yaşamadıklarını ancak iletişim, anlaşma, kendi ve başkalarının haklarını savunma, empati ve sorumluluğunu bilme değerlerini kazandırmada sorun yaşadıklarını belirtmişlerdir. Çevre temizliği, iletişimde kibarlık, paylaşma, hatasını kabul etme, özür dileme, kendini işine verme, yardım teklif etme, işbölümü, grup üyesi olarak hareket etme, emaneti koruma, samimi olma, tutumluluk, saygılı olma, vatan ve bayrak sevgisi, birlik ve beraberlik duygusu programda olmayan ama kazandırılmasında ciddi sorun yaşanmayan değerler arasında sayıldı. Programda bulunmayan, katılımcıların bulunması gerektiğine inandığı ve kazandırılmasında sorun yaşanan son değerler setinde ise zarar vermeden rekabet etme, güzelliği takdir etme, duygularını kontrol etme, barışçı olma, iltifat etme ve cinsel mahremiyetin yer aldığı görüldü. Çalışmanın okul öncesi programlarının geliştirilmesinde değerler eğitimi açısından katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
The study aims to present teachers’ views on 2013 Turkish early-childhood curriculum in values education context. It was conducted in qualitative method with 90 preschool teachers. The participants categorized the values in four groups in terms of their existence in the curriculum and their teaching. Of the values exiting in the curriculum, the participants reported that they did not have any difficulty in teaching being voluntary to take responsibilities, physical hygiene, kindness, asking for help, love and learning to obey the rules whereas they had problems in teaching communication, compromising, defending their own rights and of others, empathy and stick to their responsibilities. Environmental cleaning, politeness in communication, sharing, accepting mistakes, apologising, concentrating on duties, accepting apologies, offering help, job-sharing, acting as group members, caring entrusted materials, being sincere, thriftiness, being considerate, love for the country and flag and learning unity and solidarity were counted among the values not existing in the curriculum but the participants had negligible problems in their teaching. The last set of values, which do not exist in the curriculum, but the participant regarded necessary to teach were reported as learning to compete without harming, appreciating beauties, controlling emotions, being peaceful, complimenting and learning sexual privacy.