dc.contributor.author |
Ayaz, Mehmet Fatih |
|
dc.contributor.author |
Söylemez, Mikail |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-25T10:24:27Z |
|
dc.date.available |
2020-06-25T10:24:27Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.issn |
2149-2727 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/243 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla bir meta-analiz çalışması yapılmıştır. 2002–2013 yılları arasında yapılmış, araştırma problemine uygun ve meta-analiz çalışmasına dâhil edilebilecek istatistiksel verilere sahip yüksek lisans tezi, doktora tezi ve makaleler ulusal ve uluslararası veri tabanlarından taranarak incelenmiştir. Literatür taraması sonucunda proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin fen derslerindeki tutumlarına etkisine ilişkin toplam 32 çalışma örnekleme dâhil edilmiştir. Meta-analiz sonucunda proje tabanlı öğrenme yaklaşımının geleneksel öğretim yöntemlerine göre öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumlarına pozitif etkisi olduğu belirlenmiştir. PTÖ yaklaşımının öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumlarına ilişkin genel etki büyüklüğü değeri rastgele etkiler modeli kullanılarak 0,777 ile 1,218 güven aralığında 0,997 (%95 CI, SE=0,112) olarak belirlenmiştir. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı fen bilimleri alanlarında en büyük etki büyüklüğü değerinin biyoloji alanında olduğu belirlenmiştir. Öğrenim düzeylerinde, etki büyüklüğü en yüksek ortaokul düzeyinde çıkmıştır. Çalışmanın son bölümünde, araştırmada elde edilen sonuçlara göre uygulayıcılara, program geliştiricilere ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. |
tr |
dc.description.abstract |
This study conducted a meta-analysis in order to identify the effects of project-based learning approach on students’ attitudes towards science classes. Master’s theses, doctoral dissertations and articles (between 2002 and 2013) that are related to the research problem and have statistical data that can be included in the meta-analysis are analyzed by reviewing national and international databases in Turkish and English. After reviewing the literature, 32 studies investigating the effects of the project-based learning on the attitudes of the students towards science classes included in the study. The result of the meta-analysis shows that the project-based learning approach is more effective than traditional teaching methods about attitudes of the students towards science lesson. The effect size of the project-based learning approach on the attitudes of the students towards science classes has been found as 0,997 (%95 CI, SE=0,112) between 0,777-1,218 confidence interval, using random effects model. It is identified that in science classes where project-based learning was used, biology has the greatest effect size. In terms of level of education, the greatest effect size was found on the middle school level. At the end of the study; according to the results of the research, there are some recommendations for researchers and instructors. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Fen dersleri |
tr |
dc.subject |
Meta-analiz |
tr |
dc.subject |
Proje tabanlı öğrenme |
tr |
dc.subject |
Tutum |
tr |
dc.subject |
Science |
tr |
dc.subject |
Meta-analysis |
tr |
dc.subject |
Project-based learning |
tr |
dc.subject |
Attitude |
tr |
dc.title |
Proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumlarına etkisi: bir meta-analiz çalışması |
tr |
dc.title.alternative |
The effect of project-based learning approach on students’ attitudes towards science lesson: a meta-analysis study |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
Dicle Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
137 |
tr |
dc.identifier.issue |
1 |
tr |
dc.identifier.startpage |
112 |
tr |
dc.identifier.volume |
6 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi |
tr |