Adiyaman University Repository

Proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumlarına etkisi: bir meta-analiz çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Ayaz, Mehmet Fatih
dc.contributor.author Söylemez, Mikail
dc.date.accessioned 2020-06-25T10:24:27Z
dc.date.available 2020-06-25T10:24:27Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/243
dc.description.abstract Bu araştırmada proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla bir meta-analiz çalışması yapılmıştır. 2002–2013 yılları arasında yapılmış, araştırma problemine uygun ve meta-analiz çalışmasına dâhil edilebilecek istatistiksel verilere sahip yüksek lisans tezi, doktora tezi ve makaleler ulusal ve uluslararası veri tabanlarından taranarak incelenmiştir. Literatür taraması sonucunda proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin fen derslerindeki tutumlarına etkisine ilişkin toplam 32 çalışma örnekleme dâhil edilmiştir. Meta-analiz sonucunda proje tabanlı öğrenme yaklaşımının geleneksel öğretim yöntemlerine göre öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumlarına pozitif etkisi olduğu belirlenmiştir. PTÖ yaklaşımının öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumlarına ilişkin genel etki büyüklüğü değeri rastgele etkiler modeli kullanılarak 0,777 ile 1,218 güven aralığında 0,997 (%95 CI, SE=0,112) olarak belirlenmiştir. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı fen bilimleri alanlarında en büyük etki büyüklüğü değerinin biyoloji alanında olduğu belirlenmiştir. Öğrenim düzeylerinde, etki büyüklüğü en yüksek ortaokul düzeyinde çıkmıştır. Çalışmanın son bölümünde, araştırmada elde edilen sonuçlara göre uygulayıcılara, program geliştiricilere ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. tr
dc.description.abstract This study conducted a meta-analysis in order to identify the effects of project-based learning approach on students’ attitudes towards science classes. Master’s theses, doctoral dissertations and articles (between 2002 and 2013) that are related to the research problem and have statistical data that can be included in the meta-analysis are analyzed by reviewing national and international databases in Turkish and English. After reviewing the literature, 32 studies investigating the effects of the project-based learning on the attitudes of the students towards science classes included in the study. The result of the meta-analysis shows that the project-based learning approach is more effective than traditional teaching methods about attitudes of the students towards science lesson. The effect size of the project-based learning approach on the attitudes of the students towards science classes has been found as 0,997 (%95 CI, SE=0,112) between 0,777-1,218 confidence interval, using random effects model. It is identified that in science classes where project-based learning was used, biology has the greatest effect size. In terms of level of education, the greatest effect size was found on the middle school level. At the end of the study; according to the results of the research, there are some recommendations for researchers and instructors. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Fen dersleri tr
dc.subject Meta-analiz tr
dc.subject Proje tabanlı öğrenme tr
dc.subject Tutum tr
dc.subject Science tr
dc.subject Meta-analysis tr
dc.subject Project-based learning tr
dc.subject Attitude tr
dc.title Proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumlarına etkisi: bir meta-analiz çalışması tr
dc.title.alternative The effect of project-based learning approach on students’ attitudes towards science lesson: a meta-analysis study tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Dicle Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 137 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 112 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account