Adiyaman University Repository

Öğretmen adaylarının nükleer santraller konusundaki görüşlerini belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Gül, Şeyda
dc.contributor.author Demir, Yavuz
dc.contributor.author Yeşilyurt, Selami
dc.date.accessioned 2020-06-25T07:38:54Z
dc.date.available 2020-06-25T07:38:54Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/242
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının nükleer santraller konusundaki görüşlerini belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Ölçeğin deneme formunun hazırlanması aşamasında öncelikle araştırmacılar tarafından ilgili alan yazın ışığında öncül maddeler hazırlanarak uzman görüşüne başvurulmuştur. 5’li Likert tipinde olan bu taslak ölçek Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi biyoloji öğretmenliği bölümünde öğrenim gören toplam 178 öğretmen adayına uygulanmıştır. Madde analizi ve açıklayıcı faktör analizi yapılarak son şekli verilen ölçeğin iki faktörlü bir yapıya sahip olduğu ve bu faktörlerdeki maddelere ait faktör yükü değerlerinin 0.776 ile 0.400 arasında değiştiği saptanmıştır. Ayrıca, ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı birinci faktör için 0.932, ikinci faktör için 0.920 ve ölçeğin geneli için 0.943 olarak hesaplanmıştır. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to develop a valid and reliable scale determining prospective teachers’ views of nuclear power plants. In the development of the draft scale, experts initially looked over draft items drawn from related literature. A five-point Likert scale was administered to a total of 178 prospective biology teachers from Kazim Karabekir Education Faculty at Ataturk University. Then, item analysis and exploratory factor analysis were deployed to yield final version of the scale. Finally, the scale had 2 factors with 48 items, whose factor loadings ranged from 0.776 to 0.400. Besides, Coefficient Alpha reliability for Factor 1 was 0.932; the reliability for Factor 2 was 0.920 and the reliability of overall of scale was 0.943. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Nükleer santral tr
dc.subject Öğretmen adayı tr
dc.subject Ölçek tr
dc.subject Geçerlilik ve güvenirlik tr
dc.subject Nuclear power plant tr
dc.subject Prospective teacher tr
dc.subject Scale development tr
dc.title Öğretmen adaylarının nükleer santraller konusundaki görüşlerini belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması tr
dc.title.alternative A scale development study of prospective teachers’ views of nuclear power plants tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 37299 tr
dc.contributor.authorID 2942 tr
dc.contributor.authorID 45896 tr
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 95 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 75 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account