Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının nükleer santraller konusundaki görüşlerini belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Ölçeğin deneme formunun hazırlanması aşamasında öncelikle araştırmacılar tarafından ilgili alan yazın ışığında öncül maddeler hazırlanarak uzman görüşüne başvurulmuştur. 5’li Likert tipinde olan bu taslak ölçek Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi biyoloji öğretmenliği bölümünde öğrenim gören toplam 178 öğretmen adayına uygulanmıştır. Madde analizi ve açıklayıcı faktör analizi yapılarak son şekli verilen ölçeğin iki faktörlü bir yapıya sahip olduğu ve bu faktörlerdeki maddelere ait faktör yükü değerlerinin 0.776 ile 0.400 arasında değiştiği saptanmıştır. Ayrıca, ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı birinci faktör için 0.932, ikinci faktör için 0.920 ve ölçeğin geneli için 0.943 olarak hesaplanmıştır.
The aim of this study is to develop a valid and reliable scale determining prospective teachers’ views of nuclear power plants. In the development of the draft scale, experts initially looked over draft items drawn from related literature. A five-point Likert scale was administered to a total of 178 prospective biology teachers from Kazim Karabekir Education Faculty at Ataturk University. Then, item analysis and exploratory factor analysis were deployed to yield final version of the scale. Finally, the scale had 2 factors with 48 items, whose factor loadings ranged from 0.776 to 0.400. Besides, Coefficient Alpha reliability for Factor 1 was 0.932; the reliability for Factor 2 was 0.920 and the reliability of overall of scale was 0.943.