Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Doğrusal fonksiyonun öğrenilmesine yönelik tasarlanan matematiksel modelleme etkinliği üzerine çalışan öğrencilerin nicel muhakemeleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özaltun Çelik, Aytuğ
dc.contributor.author Bukova Güzel, Esra
dc.date.accessioned 2020-06-25T07:05:03Z
dc.date.available 2020-06-25T07:05:03Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/241
dc.description.abstract Öğrencilerin nicel muhakeme yoluyla doğrusal fonksiyondaki temel nicelikleri düşünmeleri, yeni nicelikler oluşturmaları ve farklı gösterimler arasında ilişkilendirmeler yapmaları fonksiyonların kavramsal öğrenme süreci için önemlidir. Bu çalışmada doğrusal fonksiyonun öğrenilmesine yönelik tasarlanan bir modelleme etkinliği üzerinde çalışan öğrencilerin nicel muhakemelerini incelemek amaçlanmıştır. Öğretim deneyine dayalı gerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını bir fen lisesinde öğrenim gören on tane 10.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrenciler verilen etkinlik üzerinde kendi belirledikleri ikişer kişilik gruplar halinde çalışmışlardır. Grupların çözüm kâğıtları ve etkinlik çalışmaları boyunca alınan video kamera kayıtlarının transkriptleri araştırmanın veri kaynaklarını oluşturmuştur. Toplanan veriler öğrencilerin nicel muhakemeleri doğrultusunda devam eden analizler ve geriye dönük analizler olarak iki aşamada analiz edilmiştir. Analizler, öğrencilerin deneyimledikleri ya da anlam yükleyebildikleri bir durum üzerinde çalışırlarken zihinsel olarak daha aktif eylemler sergilediklerini göstermiştir. Etkinliğin yansıtıcı soyutlamayı destekleyecek nicel muhakemeleri göz önüne alarak tasarlanmasının öğrencilerin nicelikleri oluşturmalarını desteklemede önemli bir etken olduğu söylenebilir. Bu bağlamda modelleme etkinliklerinden kavram öğretimi süreçlerinde yararlanılması önerilmektedir. tr
dc.description.abstract It is important for students to think the quantities related to the linear functions, to construct new quantities and to relate the different representations of linear functions through quantitative reasoning. The purpose of this study is to examine the students’ quantitative reasoning while engaging in the mathematical modeling task, which was designed, for learning the linear function. The participants of the study conducted with a teaching experiment were consisted of ten 10th grade students with three girls and seven boys. The students engaged in the written task in pairs. The data were gathered from each group’s written solutions and the transcriptions of the camera recordings of the process of enagaging in the task. The data were analysed by ongoing and retrospective analyses in the direction of the students' quantitative reasoning. Based on the data analysis, it was seen that students were cognitively more active while they were working on a situation which they had experienced or which was meaningful for them. It could be said that designing the task by considering the quantitative reasoning to trigger reflective abstraction was important factor for students to be supported for constructing the quantities. In this context, it is suggested to benefit from mathematical modeling tasks while teaching the concepts. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Doğrusal fonksiyon tr
dc.subject Matematiksel modelleme tr
dc.subject Nicel muhakeme tr
dc.subject Öğretim deneyi tr
dc.subject Linear function tr
dc.subject Mathematical modeling tr
dc.subject Quantitative reasoning tr
dc.subject Teaching experiment tr
dc.title Doğrusal fonksiyonun öğrenilmesine yönelik tasarlanan matematiksel modelleme etkinliği üzerine çalışan öğrencilerin nicel muhakemeleri tr
dc.title.alternative Students’ quantitative reasoning while engaging in a mathematical modeling task designed for learning linear function tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 43609 tr
dc.contributor.authorID 21184 tr
dc.contributor.department Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi tr
dc.contributor.department Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi tr
dc.identifier.endpage 85 tr
dc.identifier.issue Özel sayı tr
dc.identifier.startpage 53 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster