Öğrencilerin nicel muhakeme yoluyla doğrusal fonksiyondaki temel nicelikleri düşünmeleri, yeni nicelikler oluşturmaları ve farklı gösterimler arasında ilişkilendirmeler yapmaları fonksiyonların kavramsal öğrenme süreci için önemlidir. Bu çalışmada doğrusal fonksiyonun öğrenilmesine yönelik tasarlanan bir modelleme etkinliği üzerinde çalışan öğrencilerin nicel muhakemelerini incelemek amaçlanmıştır. Öğretim deneyine dayalı gerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını bir fen lisesinde öğrenim gören on tane 10.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrenciler verilen etkinlik üzerinde kendi belirledikleri ikişer kişilik gruplar halinde çalışmışlardır. Grupların çözüm kâğıtları ve etkinlik çalışmaları boyunca alınan video kamera kayıtlarının transkriptleri araştırmanın veri kaynaklarını oluşturmuştur. Toplanan veriler öğrencilerin nicel muhakemeleri doğrultusunda devam eden analizler ve geriye dönük analizler olarak iki aşamada analiz edilmiştir. Analizler, öğrencilerin deneyimledikleri ya da anlam yükleyebildikleri bir durum üzerinde çalışırlarken zihinsel olarak daha aktif eylemler sergilediklerini göstermiştir. Etkinliğin yansıtıcı soyutlamayı destekleyecek nicel muhakemeleri göz önüne alarak tasarlanmasının öğrencilerin nicelikleri oluşturmalarını desteklemede önemli bir etken olduğu söylenebilir. Bu bağlamda modelleme etkinliklerinden kavram öğretimi süreçlerinde yararlanılması önerilmektedir.
It is important for students to think the quantities related to the linear functions, to construct new quantities and to relate the different representations of linear functions through quantitative reasoning. The purpose of this study is to examine the students’ quantitative reasoning while engaging in the mathematical modeling task, which was designed, for learning the linear function. The participants of the study conducted with a teaching experiment were consisted of ten 10th grade students with three girls and seven boys. The students engaged in the written task in pairs. The data were gathered from each group’s written solutions and the transcriptions of the camera recordings of the process of enagaging in the task. The data were analysed by ongoing and retrospective analyses in the direction of the students' quantitative reasoning. Based on the data analysis, it was seen that students were cognitively more active while they were working on a situation which they had experienced or which was meaningful for them. It could be said that designing the task by considering the quantitative reasoning to trigger reflective abstraction was important factor for students to be supported for constructing the quantities. In this context, it is suggested to benefit from mathematical modeling tasks while teaching the concepts.