Bu çalışmada, “Fen ve Teknoloji Öğretimi-I” dersinde öğrenme amaçlı yazma etkinliği olarak mektup yazma etkinliğinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, Eğitim Fakültesi, sınıf öğretmenliği lisans programında okuyan 120 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma nitel yaklaşıma göre gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulan bir anket formu yoluyla toplanmıştır. Bu çalışmada elde edilen sonuçlara göre öğretmen adayları, yazma etkinliklerinin konu alan bilgisini artırdığını ve pekiştirdiğini, bilgiyi öğrenmek için araştırmaya sevk ettiğini belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra öğretmen adaylarının görüşlerinden, yazma etkinlikleri ile öğrenilen bilgilerin daha kalıcı olduğu, yazma etkinliklerinin öğretim sürecini daha aktif hale getirdiği ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının birçoğu bu tür yazma etkinliklerini ileride kendi derslerinde kullanacaklarını belirtmişlerdir.
In this study, it was aimed to investigate using letter writing as “writing to learn activities” on “Science and Technology Teaching” course according to prospective teachers’ views. The sample of the study consisted of 120 prospective elementary teachers at faculty of education. Research was performed according to the qualitative method. Data was collected through a questionnaire form created by researchers. According to the results, prospective teachers stated that writing to learn activities has increased and reinforced content knowledge, and led to research to find out knowledge. Additionally, prospective teachers stated that writing to learn activities promoted their knowledge permanent, teaching process more effective. Many of the prospective teachers have stated that they would use this kind of writing activities in their courses.