Adiyaman University Repository

Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin “fen ve teknoloji öğretimi” dersinde kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Doğan, Yakup
dc.contributor.author İlhan, Nail
dc.date.accessioned 2020-06-25T07:00:46Z
dc.date.available 2020-06-25T07:00:46Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/240
dc.description.abstract Bu çalışmada, “Fen ve Teknoloji Öğretimi-I” dersinde öğrenme amaçlı yazma etkinliği olarak mektup yazma etkinliğinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, Eğitim Fakültesi, sınıf öğretmenliği lisans programında okuyan 120 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma nitel yaklaşıma göre gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulan bir anket formu yoluyla toplanmıştır. Bu çalışmada elde edilen sonuçlara göre öğretmen adayları, yazma etkinliklerinin konu alan bilgisini artırdığını ve pekiştirdiğini, bilgiyi öğrenmek için araştırmaya sevk ettiğini belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra öğretmen adaylarının görüşlerinden, yazma etkinlikleri ile öğrenilen bilgilerin daha kalıcı olduğu, yazma etkinliklerinin öğretim sürecini daha aktif hale getirdiği ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının birçoğu bu tür yazma etkinliklerini ileride kendi derslerinde kullanacaklarını belirtmişlerdir. tr
dc.description.abstract In this study, it was aimed to investigate using letter writing as “writing to learn activities” on “Science and Technology Teaching” course according to prospective teachers’ views. The sample of the study consisted of 120 prospective elementary teachers at faculty of education. Research was performed according to the qualitative method. Data was collected through a questionnaire form created by researchers. According to the results, prospective teachers stated that writing to learn activities has increased and reinforced content knowledge, and led to research to find out knowledge. Additionally, prospective teachers stated that writing to learn activities promoted their knowledge permanent, teaching process more effective. Many of the prospective teachers have stated that they would use this kind of writing activities in their courses. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Fen eğitimi tr
dc.subject Öğretmen eğitimi tr
dc.subject Öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri tr
dc.subject Science education tr
dc.subject Teacher education tr
dc.subject Writing to learn activities tr
dc.title Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin “fen ve teknoloji öğretimi” dersinde kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri tr
dc.title.alternative Prospective teachers’ views related to using writing to learn activities in “science and technology teaching” course tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 16071 tr
dc.contributor.department Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü tr
dc.contributor.department Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 22 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account