Adiyaman University Repository

Kaynaştırma öğrencilerini eğiten ortaokul öğretmenlerinin yeterlikleri üzerine

Show simple item record

dc.contributor.author Gün Şahin, Zühal
dc.contributor.author Gürbüz, Ramazan
dc.date.accessioned 2020-06-25T06:55:03Z
dc.date.available 2020-06-25T06:55:03Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/238
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; kaynaştırma öğrencilerini eğiten öğretmenlerin, yeterliklerini ortaya çıkarmak ve karşılaştırmaktır. Özel durum çalışması yöntemiyle yürütülen araştırma, üç farklı okulda (il, ilçe ve köyden birer okul) kaynaştırma eğitimi veren 15 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla, öğretmenlerle mülakat yapılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, öğretmenlerin kaynaştırma eğitimi konusunda genel olarak kendilerini yetersiz gördükleri söylenebilir. İl, ilçe ve köyde çalışma durumlarına göre ise, köyde çalışan öğretmenlerin öğrencilerine karşı daha duyarlı oldukları saptanmıştır. Ayrıca kaynaştırma öğrencileri için herhangi bir kaynak kitabın olmaması öğretmenler için en önemli eksikliklerden biri olarak görülmüştür. Öğretmenlere verilen kaynaştırma eğitimi seminerlerinin arttırılması ve bu seminerlerin daha çok uygulamaya dönük olması, öğretmenlerin yeterliklerini arttırabilmek için üniversite eğitimlerinde özel eğitim ders saatlerinin arttırılması, MEB tarafından kaynaştırma eğitimi için kaynak kitaplar yayınlanması önerilebilir. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to find out and compare the proficiency of teachers educating inclusive students. Utilizing case study method, this study conducted with 15 teachers working at inclusive classrooms from three different schools (one school from a city, a district and a village). In order to collect data, interviews were conducted with teachers. The obtained data were analyzed using descriptive analysis techniques. At the end of the study, it can be said that the teachers saw themselves generally deficient about inclusive education. According to the place of work, it is obtained that the teachers working in the village are more sensitive for students than others. Also, one of the major weaknesses for teachers is that there aren’t any reference books for inclusive students. It may be suggested that the number of inclusive education seminars for teachers should be increased, these seminars should include more applications, the special education lesson hours at the university should be increased to improve the sufficiency of teachers and the reference books should be published by the Ministry of education. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Kaynaştırma eğitimi tr
dc.subject Öğretmen yeterliliği tr
dc.subject Kaynaştırma öğrencileri tr
dc.subject Bireyselleştirilmiş eğitim planı tr
dc.subject Inclusive education tr
dc.subject Sufficiency of teacher tr
dc.subject Inclusive student tr
dc.subject Individualized education plan tr
dc.title Kaynaştırma öğrencilerini eğiten ortaokul öğretmenlerinin yeterlikleri üzerine tr
dc.title.alternative On the proficiency of secondary teachers educating inclusive students tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 34544 tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı, Yurtbaşı Ortaokulu, Elazığ tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 160 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 138 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account