Adiyaman University Repository

İşbirlikli öğrenme yönteminin bilimsel ve sosyal beceriler üzerindeki etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Arslan, Ayten
dc.contributor.author Zengin, Raşit
dc.date.accessioned 2020-06-25T06:15:54Z
dc.date.available 2020-06-25T06:15:54Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/237
dc.description.abstract Bu araştırmada, İşbirlikli Öğrenme Yöntemi (İÖY) ile geleneksel öğrenme yönteminin, üniversite öğrencilerinin fen öğretimi laboratuar dersindeki bilimsel ve sosyal becerileri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3.sınıfta okuyan 99 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma verileri gözlem formu ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Verilerinin analizinde aritmetik ortalama, frekans ve yüzde kullanılmıştır. Görüşmeler ses kayıt cihazıyla, gözlemler ise video kamera ile kayıt altına alınmıştır. Görüşmelerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda İşbirlikli Öğrenme Yöntemi tekniklerinden birlikte öğrenme tekniğinin bilimsel ve sosyal beceriler üzerinde olumlu etkisi olduğu tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract In this research, effects of Cooperative Learning Method (CLM) and traditional learning method on university students’ scientific and social skills at science teaching laboratory applications course were examined. 99 students that study Department of Science Teacher at Education Faculty of Fırat University sampled this research. Experimental research design, including pre-test and post-test, was used in the study. The data of the research was collected using observation form and a semi-structured interview method. When analysing the data, arithmetic average, frequency and percentage were used. The interviews were recorded by a tape recorder and the observations were recorded by a video camera. Content analysis method was used in the analysis of the interviews. The results of the research has been found that cooperative learning have a positive impact on scientific and social skills. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İşbirlikli öğrenme tr
dc.subject Fen öğretimi tr
dc.subject Laboratuar tr
dc.title İşbirlikli öğrenme yönteminin bilimsel ve sosyal beceriler üzerindeki etkisi tr
dc.title.alternative The effect of cooperative learning on scientific and social skills tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 263915 tr
dc.contributor.authorID 25043 tr
dc.contributor.department Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 45 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 23 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account