Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime dair kompozisyonlarının incelenmesi: Yıldız Teknik Üniversitesi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Doğan, Süleyman
dc.contributor.author Çelikten, Lütfullah
dc.date.accessioned 2022-02-16T11:10:24Z
dc.date.available 2022-02-16T11:10:24Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2373
dc.description.abstract Bu araştırma üniversite öğrencilerinin salgın döneminde mecburi katılım sağladıkları uzaktan eğitim uygulamaları ile ilgili algılarını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 öğretim yılında farklı fakültelerde öğrenim gören 34 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgu bilim araştırması olarak tasarlanmıştır. Verilerin toplanması amacıyla öğrencilerden uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerini yansıtan kompozisyonlar yazmaları istenmiş ve veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgulara göre, öğrenci görüşlerinde 43 farklı koda ulaşılmış ve bu kodlar 19 kategori ve 4 tema altında toplanmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre, öğrenciler uzaktan eğitim uygulamalarını erişilebilirlik bağlamında avantajlı bulmakta ve interaktif katılımlı derslerin daha verimli olduğunu düşünmektedirler. Öğrenciler uzaktan eğitimin mesleki/uygulamalı dersler ve ölçme-değerlendirme çalışmaları açısından çeşitli dezavantajlara sahip olduğunu ifade etmektedirler. Öğrenciler uygulama sürecinde teknik, disiplin, sağlık ve sosyal yoksunluk kategorilerinde çeşitli sorunlar yaşamışlardır. Öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin tutumlarından ve bazı karakteristik özelliklerinden etkilendiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin çoğunluğu uzaktan eğitim uygulamalarının yaygınlaşacağına inanmakta ve uygulamalarda karma modeli öneri olarak sunmaktadırlar. tr
dc.description.abstract This research was carried out in order to determine the perceptions of university students about the distance education applications that they had compulsory participation during the epidemic period. The study group of the research consists of 34 university students studying in different faculties in the 2020-2021 academic year. In the research, it was designed as a phenomenological research, one of the qualitative research designs. The obtained data were subjected to content analysis. According to the results obtained from the research, students find distance education applications advantageous in terms of accessibility and think that interactive lessons are more efficient. Students experienced various problems in the categories of technique, discipline, health and social deprivation during the implementation process. It has been determined that students' views on distance education are affected by their attitudes and some characteristic features. The majority of the students believe that distance education applications will become widespread and offer the mixed model as a suggestion. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Uzaktan eğitim tr
dc.subject Üniversite öğrencileri tr
dc.subject Covid-19 tr
dc.subject Distance education tr
dc.subject University students tr
dc.title Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime dair kompozisyonlarının incelenmesi: Yıldız Teknik Üniversitesi örneği tr
dc.title.alternative Examination of university students’ compositions on distance education: example of Yıldız Technical University tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-1825-2583 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-5300-9936 tr
dc.contributor.department Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü tr
dc.contributor.department İstanbul Ayvansaray Üniversitesi, Plato Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü tr
dc.identifier.endpage 122 tr
dc.identifier.issue 39 tr
dc.identifier.startpage 91 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster