Bu araştırma üniversite öğrencilerinin salgın döneminde mecburi katılım
sağladıkları uzaktan eğitim uygulamaları ile ilgili algılarını tespit etmek
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021
öğretim yılında farklı fakültelerde öğrenim gören 34 üniversite öğrencisi
oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgu bilim
araştırması olarak tasarlanmıştır. Verilerin toplanması amacıyla
öğrencilerden uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerini yansıtan kompozisyonlar
yazmaları istenmiş ve veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen
bulgulara göre, öğrenci görüşlerinde 43 farklı koda ulaşılmış ve bu kodlar
19 kategori ve 4 tema altında toplanmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre,
öğrenciler uzaktan eğitim uygulamalarını erişilebilirlik bağlamında
avantajlı bulmakta ve interaktif katılımlı derslerin daha verimli olduğunu
düşünmektedirler. Öğrenciler uzaktan eğitimin mesleki/uygulamalı
dersler ve ölçme-değerlendirme çalışmaları açısından çeşitli
dezavantajlara sahip olduğunu ifade etmektedirler. Öğrenciler uygulama
sürecinde teknik, disiplin, sağlık ve sosyal yoksunluk kategorilerinde çeşitli
sorunlar yaşamışlardır. Öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin
tutumlarından ve bazı karakteristik özelliklerinden etkilendiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin çoğunluğu uzaktan eğitim uygulamalarının
yaygınlaşacağına inanmakta ve uygulamalarda karma modeli öneri
olarak sunmaktadırlar.
This research was carried out in order to determine the perceptions of
university students about the distance education applications that they
had compulsory participation during the epidemic period. The study
group of the research consists of 34 university students studying in
different faculties in the 2020-2021 academic year. In the research, it
was designed as a phenomenological research, one of the qualitative
research designs. The obtained data were subjected to content analysis.
According to the results obtained from the research, students find
distance education applications advantageous in terms of accessibility
and think that interactive lessons are more efficient. Students
experienced various problems in the categories of technique, discipline,
health and social deprivation during the implementation process. It has
been determined that students' views on distance education are affected
by their attitudes and some characteristic features. The majority of the
students believe that distance education applications will become
widespread and offer the mixed model as a suggestion.