Adiyaman University Repository

Epistemolojik inancın eleştirel düşünme eğilimi ve akademik öz-yeterlik ile ilişkisinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Kandemir, Sıddıka Nur
dc.contributor.author Eğmir, Eray
dc.date.accessioned 2022-02-16T11:10:21Z
dc.date.available 2022-02-16T11:10:21Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2372
dc.description.abstract Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin epistemolojik inançları ile eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik öz-yeterlikleri arasındaki yapısal ilişkileri incelemek amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel araştırma modeli ile yürütülmüş ve verilerin analizinde yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Araştırmada veriler Afyonkarahisar ilinde öğrenim gören 678 adet ortaokul öğrencisinden elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Epistemolojik İnanç Ölçeği, Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ve Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları epistemolojik inançların akademik öz-yeterlikleri anlamlı şekilde yordadığını, eleştirel düşünme eğiliminin bu ilişkide tam aracılık etkisine sahip olduğunu ve etkinin anlamlı olduğunu göstermektedir. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the structural relationships between secondary school students' epistemological beliefs, their critical thinking dispositions and their academic self-efficacy. The research was conducted according to the correlational research method, and structural equation modeling was used in the analysis of the data. The data of the study were obtained from 678 secondary school students studying in Afyonkarahisar. Epistemological Belief Scale, Critical Thinking Disposition Scale and Academic Self-Efficacy Scale were used as data collection tools in the study. The results of the study show that epistemological beliefs significantly predict academic self-efficacy, critical thinking disposition has a full mediating effect on this relationship, and this effect is significant. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Epistemolojik inanç tr
dc.subject Eleştirel düşünme eğilimi tr
dc.subject Akademik öz-yeterlik tr
dc.subject Epistemological belief tr
dc.subject Critical thinking disposition tr
dc.subject Academic self-efficacy tr
dc.title Epistemolojik inancın eleştirel düşünme eğilimi ve akademik öz-yeterlik ile ilişkisinin incelenmesi tr
dc.title.alternative Analysis of the relationship of epistemological belief with critical thinking disposition and academic self-efficiency tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-8002-1359 tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-3054-1011 tr
dc.contributor.department Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı tr
dc.contributor.department Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 125 tr
dc.identifier.issue 39 tr
dc.identifier.startpage 91 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account