dc.contributor.author |
Özalemdar, Lütfiye |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-16T11:10:19Z |
|
dc.date.available |
2022-02-16T11:10:19Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2371 |
|
dc.description.abstract |
Bir toplumun gelişmişlik düzeyi ve küresel rekabetteki yerini belirlemede,
o toplumu oluşturan bireylerin değişen ve gelişen koşullara uyum
sağlaması ve kendini yetiştirmesi etkin rol oynamaktadır. Bu bağlamda
eğitim ve ekonominin birbiriyle olan ilişkisi öne çıkmaktadır. Bu
çalışmanın amacı; biyoloji eğitiminde yer alan bazı konuların ekonomiyle
ilişkisini ve biyoloji eğitiminin bu konuları hangi kazanımlar çerçevesinde
ele aldığını ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak bu çalışmada
nüfus, çevre, doğal kaynaklar, biyoçeşitlilik, teknoloji ve sağlık konuları ele
alınmıştır. Araştırmanın sonuçları; belirlenen konuların ekonomiyle ilişkili
olduğunu ve ekonomiyi etkilediğini ortaya koymaktadır. Çalışmanın diğer
sonuçları ise, 2018 biyoloji öğretim programında bu konulara yönelik
kazanımların doğrudan ya da dolaylı olarak öğrencilere ekonomik
bilgi/beceri/farkındalık kazandırabileceği yönündedir. |
tr |
dc.description.abstract |
The adaptation of the individuals making up a society to the changing
and evolving conditions and their self-improvement play an active role in
determining the development level of that society and its place in global
competition. In this context, the relationship between education and
economy is of vital importance. The aim of this study, is to reveal the
relationship between some of the topics in biology education and
economy, and within the framework of which gains biology education
deals with these topics. For this purpose, population, environment,
natural resources, biodiversity, technology and health-related issues are
discussed in this study. The results of the research; reveals that the
identified issues are related to and affect the economy. Other results of
the study show that the gains on these subjects in the 2018 biology
curriculum can directly or indirectly provide students with economic
knowledge/skills/awareness. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Biyoloji eğitimi |
tr |
dc.subject |
Öğretim programı |
tr |
dc.subject |
Ekonomi |
tr |
dc.subject |
Biology education |
tr |
dc.subject |
Curriculum |
tr |
dc.subject |
Economics |
tr |
dc.title |
Biyoloji eğitimi ve ekonomi |
tr |
dc.title.alternative |
Biology education and economics |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-6809-2904 |
tr |
dc.contributor.department |
Giresun Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
90 |
tr |
dc.identifier.issue |
39 |
tr |
dc.identifier.startpage |
67 |
tr |
dc.identifier.volume |
14 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |