| dc.contributor.author | Özalemdar, Lütfiye | |
| dc.date.accessioned | 2022-02-16T11:10:19Z | |
| dc.date.available | 2022-02-16T11:10:19Z | |
| dc.date.issued | 2021 | |
| dc.identifier.issn | 1308-9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2371 | |
| dc.description.abstract | Bir toplumun gelişmişlik düzeyi ve küresel rekabetteki yerini belirlemede, o toplumu oluşturan bireylerin değişen ve gelişen koşullara uyum sağlaması ve kendini yetiştirmesi etkin rol oynamaktadır. Bu bağlamda eğitim ve ekonominin birbiriyle olan ilişkisi öne çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı; biyoloji eğitiminde yer alan bazı konuların ekonomiyle ilişkisini ve biyoloji eğitiminin bu konuları hangi kazanımlar çerçevesinde ele aldığını ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak bu çalışmada nüfus, çevre, doğal kaynaklar, biyoçeşitlilik, teknoloji ve sağlık konuları ele alınmıştır. Araştırmanın sonuçları; belirlenen konuların ekonomiyle ilişkili olduğunu ve ekonomiyi etkilediğini ortaya koymaktadır. Çalışmanın diğer sonuçları ise, 2018 biyoloji öğretim programında bu konulara yönelik kazanımların doğrudan ya da dolaylı olarak öğrencilere ekonomik bilgi/beceri/farkındalık kazandırabileceği yönündedir. | tr |
| dc.description.abstract | The adaptation of the individuals making up a society to the changing and evolving conditions and their self-improvement play an active role in determining the development level of that society and its place in global competition. In this context, the relationship between education and economy is of vital importance. The aim of this study, is to reveal the relationship between some of the topics in biology education and economy, and within the framework of which gains biology education deals with these topics. For this purpose, population, environment, natural resources, biodiversity, technology and health-related issues are discussed in this study. The results of the research; reveals that the identified issues are related to and affect the economy. Other results of the study show that the gains on these subjects in the 2018 biology curriculum can directly or indirectly provide students with economic knowledge/skills/awareness. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Biyoloji eğitimi | tr |
| dc.subject | Öğretim programı | tr |
| dc.subject | Ekonomi | tr |
| dc.subject | Biology education | tr |
| dc.subject | Curriculum | tr |
| dc.subject | Economics | tr |
| dc.title | Biyoloji eğitimi ve ekonomi | tr |
| dc.title.alternative | Biology education and economics | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.authorID | 0000-0002-6809-2904 | tr |
| dc.contributor.department | Giresun Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü | tr |
| dc.identifier.endpage | 90 | tr |
| dc.identifier.issue | 39 | tr |
| dc.identifier.startpage | 67 | tr |
| dc.identifier.volume | 14 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |