Show simple item record

dc.contributor.author Özalemdar, Lütfiye
dc.date.accessioned 2022-02-16T11:10:19Z
dc.date.available 2022-02-16T11:10:19Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2371
dc.description.abstract Bir toplumun gelişmişlik düzeyi ve küresel rekabetteki yerini belirlemede, o toplumu oluşturan bireylerin değişen ve gelişen koşullara uyum sağlaması ve kendini yetiştirmesi etkin rol oynamaktadır. Bu bağlamda eğitim ve ekonominin birbiriyle olan ilişkisi öne çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı; biyoloji eğitiminde yer alan bazı konuların ekonomiyle ilişkisini ve biyoloji eğitiminin bu konuları hangi kazanımlar çerçevesinde ele aldığını ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak bu çalışmada nüfus, çevre, doğal kaynaklar, biyoçeşitlilik, teknoloji ve sağlık konuları ele alınmıştır. Araştırmanın sonuçları; belirlenen konuların ekonomiyle ilişkili olduğunu ve ekonomiyi etkilediğini ortaya koymaktadır. Çalışmanın diğer sonuçları ise, 2018 biyoloji öğretim programında bu konulara yönelik kazanımların doğrudan ya da dolaylı olarak öğrencilere ekonomik bilgi/beceri/farkındalık kazandırabileceği yönündedir. tr
dc.description.abstract The adaptation of the individuals making up a society to the changing and evolving conditions and their self-improvement play an active role in determining the development level of that society and its place in global competition. In this context, the relationship between education and economy is of vital importance. The aim of this study, is to reveal the relationship between some of the topics in biology education and economy, and within the framework of which gains biology education deals with these topics. For this purpose, population, environment, natural resources, biodiversity, technology and health-related issues are discussed in this study. The results of the research; reveals that the identified issues are related to and affect the economy. Other results of the study show that the gains on these subjects in the 2018 biology curriculum can directly or indirectly provide students with economic knowledge/skills/awareness. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Biyoloji eğitimi tr
dc.subject Öğretim programı tr
dc.subject Ekonomi tr
dc.subject Biology education tr
dc.subject Curriculum tr
dc.subject Economics tr
dc.title Biyoloji eğitimi ve ekonomi tr
dc.title.alternative Biology education and economics tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-6809-2904 tr
dc.contributor.department Giresun Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü tr
dc.identifier.endpage 90 tr
dc.identifier.issue 39 tr
dc.identifier.startpage 67 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account