Adiyaman University Repository

Görevlendirme kapsamında çalışan okul yöneticilerinin atanma yöntemleri ve yeterliliklerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Bozkurt, Cemil
dc.contributor.author Bellibaş, Mehmet Şükrü
dc.date.accessioned 2020-06-24T07:09:42Z
dc.date.available 2020-06-24T07:09:42Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/236
dc.description.abstract Türkiye’de eğitim kurumlarında görev yapan okul müdürlerinin değerlendirilmesi, seçilmesi ve görevlendirilmesi, halen ciddi problem olarak durmaktadır. Bu çalışmada amaç görevdirme kapsamında görev yapan okul yöneticilerinin atanma yöntemlerine ve atanan yöneticilerin yeterliliklerini yönetici ve öğretmen görüşleri yoluyla irdelemektir. Nitel araştırma yöntemi ile yapılan bu çalışmada olgubilim deseninden yararlanılmıştır. Verilerin toplanması ve analizinde yarı-yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizlere göre katılımcılar yeni yönetmelik kapsamında yapılan müdür seçimlerinin şeffaflık, adalet konularında problemlerinin olduğu ancak yöneticilik ölçütlerinde çeşitliliği esas alması açısından olumlu olduğunu ifade etmişlerdir. Bu yönetmelik ile atanan müdürlerin takım ruhu ve bir okul kültürü oluşturma konusunda kararlı oldukları vurgulanmıştır. Ayrıca müdürlerin gelişimlerine ilişkin verilen eğitimin daha çok uygulamaya yönelik olması gerektiği belirtilmiştir. tr
dc.description.abstract The assessment, selection and assignment of principals working at public schools in Turkey have continued to be problematic. The purpose of this study is to examine the perceptions of principals and teachers regarding the recent change in the selection method and the qualifications of school administrators. The study depends on a phenomenology approach of qualitative research. A semi-structured interview approach was employed in the collection and analysis of the data. According to the results, participants expressed some concerns regarding the transparency and justice of selection process but considered variation in the selection criteria to be positive. It is indicated that principals appointed to schools through the current system are determined to develop a team spirit and a positive school culture. In addition, it is suggested that in-service training provided to principals for their development should be practice-based. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Okul müdürü tr
dc.subject Yönetici atama ölçütleri tr
dc.subject Yönetici yeterlilikler tr
dc.subject Administrator selection criteria tr
dc.subject Administrators’ qualifications tr
dc.subject School principals tr
dc.title Görevlendirme kapsamında çalışan okul yöneticilerinin atanma yöntemleri ve yeterliliklerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri tr
dc.title.alternative Administrators’ and teachers’ perceptions regarding the selection method and qualifications of school administrators tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 220108 tr
dc.contributor.department Adıyaman İl Milli Eğitim Müdürlüğü tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 74 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 46 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account