dc.contributor.author |
Üney, Mehmet Şefik |
|
dc.contributor.author |
Karaman, Ömer Ali |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-08T12:40:53Z |
|
dc.date.available |
2022-02-08T12:40:53Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.issn |
2149-0309 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2368 |
|
dc.description.abstract |
Güç kalitesinin sürekliliği, günümüzün modern şebeke yapısında ve geleceğin akıllı şebeke yapısında önemlidir.
Yenilenebilir enerji kaynaklarının mevcut şebeke sistemine dâhil edilmesi ve teknolojik cihazların kullanımının
artması güç kalitesinin düşmesine neden olacaktır. Güç sistemi harmonikleri, güç kalitesinde düşüşe neden olan
faktörlerden biri olarak nitelendirilebilir. Bu faktörün etkileri önlenmezse, güç sistemlerinin performansında ve
güvenilirliğinde ekonomik kayıplara neden olacak bir düşüşe yol açacaktır. Bu çalışmada, yakın gelecekte
hayatımızda çok önemli bir rol oynayacak ve muhtemelen yeni şebeke altyapısına örnek olabilecek bir mikro
şebeke tasarlanmıştır. Bu mikro şebeke, PSCAD/EMTCD programı ile simule edilmiştir. Güç sistemi simülasyon
programları arasında PSCAD/EMTDC programı, gelişmiş grafik olanakları ve gerçek zamanlı model uygulamaları
gibi öne çıkan özelliklerinden dolayı tercih edilmiştir. Mikro şebekelerin, sistem güvenilirliğini artırmak, dağıtık
üretim (DG) birimleri arasında paylaşmak ve frekans-gerilim değerlerini belirli sınırlarda tutmak için kontrol
yöntemlerinin kullanması gerekmektedir. Bu çalışmada en çok kullanılan yöntemlerden biri olması ve literatürdeki
başarısı kanıtlanmış olması nedeniyle droop control yöntemi tercih edilmiştir. Tasarlanan sistem dört farklı senaryo
ile test edilmiş ve sonuçlar tartışılmıştır. Güç kalitesini etkileyen nedenlerden biri olan yük frekansı kontrolü (LFC)
özellikle analiz edilmiştir. Tüm senaryolardan elde edilen sonuçlara göre, dört numaralı senaryo hariç, frekans
aralığının 58-60 Hz bandını geçmediği belirlenmiştir. Elektrikli araçların (EV) sisteme dâhil edilmesi durumunda
yeni çözüm önerileri sonucunda sağlanan ek maliyetler ve avantajlar değerlendirilmiştir. Özellikle çift yönlü enerji
akış (V2G) özelliğine sahip elektrikli araçların şebekeye bağlanmaları sonucu ortaya çıkan yeni durumlar
incelenmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
Continuity of the power quality is important in the modern day grid structure and the smart grid structure of the
future. Incorporating the renewable energy sources to the present grid system and the increase of the usage of
technology devices will cause the power quality to decrease. Power system harmonics can be characterized as one
of the factors that causes a decrease in the power quality. The effects of this factor, if not prevented, will lead to a
decrease in the performance and reliability of power systems which will cause economic losses. In this study, a
micro grid, which will play a very important role in our lives in the near future and can possibly be an example to
the new grid infrastructure, has been designed. This micro grid has been simulated with the PSCAD/EMTCD
program. Among the power system simulation programs, the PSCAD/EMTDC program was preferred because of
its outstanding features such as advanced graphics facilities and real-time model applications. Micro grids need to
use control methods to increase system reliability, to share power between distributed generation (DG) units and
to keep frequency-voltage values at certain limits. Droop control method is preferred in this paper since it is one
of the most widely used methods and its success in literature has been proven. The designed system has been tested
with four different scenarios and the results have been discussed. According to the results obtained from all scenarios, except for scenario number four, it was determined that the frequency range did not exceed the 58-60
Hz band. Load frequency control (LFC), one of the reasons that effect the power quality, was particularly analysed.
The additional costs and the advantages provided as a result of novel solution proposals in the case of electric
vehicles (EV) being incorporated to the system were evaluated. Particularly, provision of bidirectional energy flow
of the vehicle to grid (V2G) featured electrical vehicles to the grid was examined. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
LFC |
tr |
dc.subject |
Mikro Şebeke |
tr |
dc.subject |
PSCAD/EMTDC |
tr |
dc.subject |
Güç kalitesi |
tr |
dc.subject |
Akıllı şebeke |
tr |
dc.subject |
Micro grid |
tr |
dc.subject |
Power quality |
tr |
dc.subject |
Smart grid |
tr |
dc.title |
Pscad/emtdc simülasyon programı kullanılarak bir mikro şebekenin yük frekans kontrolü (lfc) |
tr |
dc.title.alternative |
Load frequency control (lfc) of a microgrid using pscad/emtdc simulation program |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-4743-0764 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-1640-861X |
tr |
dc.contributor.department |
Şırnak Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Elektrik Elektronik Mühendisliği, 73000, Şırnak, Türkiye |
tr |
dc.contributor.department |
Batman Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Elektronik ve Otomasyon Bölümü, 72000, Batman, Türkiye |
tr |
dc.identifier.endpage |
342 |
tr |
dc.identifier.issue |
14 |
tr |
dc.identifier.startpage |
328 |
tr |
dc.identifier.volume |
8 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi |
tr |