dc.contributor.author |
Güldal, Serkan |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-08T12:39:27Z |
|
dc.date.available |
2022-02-08T12:39:27Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.issn |
2149-0309 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2351 |
|
dc.description.abstract |
Modülerlik, çizgelerden bilgi çıkarmak için, çok kullanılan bir makine öğrenimi algoritmasıdır. Modülerlik,
özünde, ele alınan ağı daha küçük kümelere böler. Oluşturulan kümeler, aynı kümedeki düğümler arasındaki
paylaşılan özellikleri vurgular. Bu çalışmada 6×6 at çizgesini modülerlik yöntemiyle analiz ederek 6 At Kaplama
Probleminin (6-AKP) çözümlerini elde ettik. Araştırmamız 0,1 ile 2,0 arasındaki çözünürlükler için değişmektedir.
Çözünürlük 1,2 için bulunan maksimum modülerlik puanı 0,318'dir. 0,3 ve 0,4 olmak üzere çözünürlükler, tüm
çözümleri 8 at ile tanımladı. Ayrıca, 0,2 çözünürlükler için 8 at ve 0,2, 0,3 ve 0,4 çözünürlükler için 9, 10, 11, 12,
13 at ile bazı çözümler elde edilmektedir. Ayrıca, çözünürlük 0,3, 6-AKP çözümlerini bulmak için en verimli
çözünürlüktür. Ayrıca, analizlerimiz gösterdi ki 0,2 çözünürlüğü, 6-AKP'nin 195 çözümünü daha fazla çözüm
bulmak için en iyi çözünürlüktür. Son olarak, modülerlik yöntemi, 2253 çözüm arasından 0,5 çözünürlük için
61'den, 0,2 çözünürlük için 195'e kadar olan çözümleri çıkarıyor. |
tr |
dc.description.abstract |
Modularity is a well-known method as a machine-learning algorithm to extract information from graphs. The
modularity, in essence, divides the considered network into smaller clusters. The extracted clusters highlight the
shared properties between the nodes in the same cluster. In the present study, we analyze the 6×6 knight graph by
modularity method to obtain 6 Knight Covering Problem (6-KCP) solutions. Our investigation is ranged for the
resolutions from 0.1 to 2.0. The maximum modularity score is 0.318 found for resolution 1.2. The resolutions,
namely 0.3 and 0.4, identified all solutions, by 8 knights. Moreover, some solutions are obtained by 8 knights for
the resolutions 0.2 and by 9, 10, 11, 12, 13 knights for the resolutions 0.2, 0.3, and 0.4. Moreover, resolution 0.3 is
the most efficient resolution to find 6-KCP solutions. Also, within our analysis, resolution 0.2 is the best resolution
to find more solutions, 195 solutions of 6-KCP. Lastly, the modularity method extracts the solutions from 61, for
resolution 0.5, to 195, for resolution 0.2, out of 2253 solutions. |
tr |
dc.language.iso |
en |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
At çizgesi |
tr |
dc.subject |
Modülerlik |
tr |
dc.subject |
At Kaplama Problemi |
tr |
dc.subject |
Makine öğrenmesi |
tr |
dc.subject |
Knight graph |
tr |
dc.subject |
Modularity |
tr |
dc.subject |
Knight Covering Problem |
tr |
dc.subject |
Machine learning |
tr |
dc.title |
6'ya 6 tahta üzerinde at kaplama problemini çözmek için denetimsiz makine öğrenme algoritması |
tr |
dc.title.alternative |
Unsupervısed machine learning algorithm to solve knight covering problem for 6 by 6 board |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-4247-0786 |
tr |
dc.contributor.department |
Adiyaman University, Faculty of Arts and Sciences, Department of Physics, Adiyaman, 02040, Turkey |
tr |
dc.identifier.endpage |
426 |
tr |
dc.identifier.issue |
14 |
tr |
dc.identifier.startpage |
414 |
tr |
dc.identifier.volume |
8 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi |
tr |