Adiyaman University Repository

6'ya 6 tahta üzerinde at kaplama problemini çözmek için denetimsiz makine öğrenme algoritması

Show simple item record

dc.contributor.author Güldal, Serkan
dc.date.accessioned 2022-02-08T12:39:27Z
dc.date.available 2022-02-08T12:39:27Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 2149-0309
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2351
dc.description.abstract Modülerlik, çizgelerden bilgi çıkarmak için, çok kullanılan bir makine öğrenimi algoritmasıdır. Modülerlik, özünde, ele alınan ağı daha küçük kümelere böler. Oluşturulan kümeler, aynı kümedeki düğümler arasındaki paylaşılan özellikleri vurgular. Bu çalışmada 6×6 at çizgesini modülerlik yöntemiyle analiz ederek 6 At Kaplama Probleminin (6-AKP) çözümlerini elde ettik. Araştırmamız 0,1 ile 2,0 arasındaki çözünürlükler için değişmektedir. Çözünürlük 1,2 için bulunan maksimum modülerlik puanı 0,318'dir. 0,3 ve 0,4 olmak üzere çözünürlükler, tüm çözümleri 8 at ile tanımladı. Ayrıca, 0,2 çözünürlükler için 8 at ve 0,2, 0,3 ve 0,4 çözünürlükler için 9, 10, 11, 12, 13 at ile bazı çözümler elde edilmektedir. Ayrıca, çözünürlük 0,3, 6-AKP çözümlerini bulmak için en verimli çözünürlüktür. Ayrıca, analizlerimiz gösterdi ki 0,2 çözünürlüğü, 6-AKP'nin 195 çözümünü daha fazla çözüm bulmak için en iyi çözünürlüktür. Son olarak, modülerlik yöntemi, 2253 çözüm arasından 0,5 çözünürlük için 61'den, 0,2 çözünürlük için 195'e kadar olan çözümleri çıkarıyor. tr
dc.description.abstract Modularity is a well-known method as a machine-learning algorithm to extract information from graphs. The modularity, in essence, divides the considered network into smaller clusters. The extracted clusters highlight the shared properties between the nodes in the same cluster. In the present study, we analyze the 6×6 knight graph by modularity method to obtain 6 Knight Covering Problem (6-KCP) solutions. Our investigation is ranged for the resolutions from 0.1 to 2.0. The maximum modularity score is 0.318 found for resolution 1.2. The resolutions, namely 0.3 and 0.4, identified all solutions, by 8 knights. Moreover, some solutions are obtained by 8 knights for the resolutions 0.2 and by 9, 10, 11, 12, 13 knights for the resolutions 0.2, 0.3, and 0.4. Moreover, resolution 0.3 is the most efficient resolution to find 6-KCP solutions. Also, within our analysis, resolution 0.2 is the best resolution to find more solutions, 195 solutions of 6-KCP. Lastly, the modularity method extracts the solutions from 61, for resolution 0.5, to 195, for resolution 0.2, out of 2253 solutions. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject At çizgesi tr
dc.subject Modülerlik tr
dc.subject At Kaplama Problemi tr
dc.subject Makine öğrenmesi tr
dc.subject Knight graph tr
dc.subject Modularity tr
dc.subject Knight Covering Problem tr
dc.subject Machine learning tr
dc.title 6'ya 6 tahta üzerinde at kaplama problemini çözmek için denetimsiz makine öğrenme algoritması tr
dc.title.alternative Unsupervısed machine learning algorithm to solve knight covering problem for 6 by 6 board tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-4247-0786 tr
dc.contributor.department Adiyaman University, Faculty of Arts and Sciences, Department of Physics, Adiyaman, 02040, Turkey tr
dc.identifier.endpage 426 tr
dc.identifier.issue 14 tr
dc.identifier.startpage 414 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account