Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Bir disiplinler arası matematiksel modelleme etkinliğinden yansımalar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gürbüz, Ramazan
dc.contributor.author Çavuş Erdem, Zeynep
dc.contributor.author Şahin, Seda
dc.contributor.author Temurtaş, Ali
dc.contributor.author Doğan, Ceylan
dc.contributor.author Doğan, Muhammed Fatih
dc.contributor.author Çalık, Muammer
dc.contributor.author Çelik, Derya
dc.date.accessioned 2020-06-24T07:03:35Z
dc.date.available 2020-06-24T07:03:35Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/234
dc.description.abstract Farklı disiplinlerin birlikte ele alındığı yaklaşımlar son yıllarda eğitim sisteminde etkisini daha çok hissettirmeye başlamıştır. Bu araştırmada bir Disiplinler Arası Matematiksel Modelleme (DMM) etkinliğinin çözüm sürecinde ortaya çıkan durumların incelenmesi amaçlanmıştır. Bir durum çalışması olan araştırmanın çalışma grubunu, 9 matematik ve 9 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerle proje kapsamında gerçekleştirilen ve 12 hafta süren bir çalıştay yürütülmüştür. Bu çalıştay kapsamında uygulanan bir DMM etkinliğindeki çözüm raporları, video ve ses kayıtları araştırmanın verilerini oluşturmaktadır. Toplanan veriler, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin ilgili disipline ait deneyimlerinin ve yeterliklerinin üst düzeyde olmasının, gerçekçi varsayımlar oluşturmasını sağladığını, öte yandan DMM etkinliklerine alışkın olmamalarının çözüm sürecinde bazı değişkenleri göz ardı etmelerine neden olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırma sonuçları, DMM sürecinde basamaklar arasındaki geçişin esnek ve iç içe olduğunu, matematikle birlikte farklı disiplinlere ait kazanımların birlikte ele alındığı bir ortam sağladığını göstermektedir. Araştırma sonuçları, DMM yaklaşımının önemli özelliklerini destekleyici nitelikte olup, aynı zamanda öğretmenlerin DMM’nin etkinlik boyutuyla ilgili deneyimlerinin yeterli olmadığını göstermektedir. tr
dc.description.abstract The approaches that employ different disciplines together have increased their influence in the education system in recent years. In this study, it is aimed to examine the situations that occur in the solution process of an Interdisciplinary Mathematical Modeling (IMM) activity. Participants of this case study consist of 9 mathematics and 9 science teachers. A workshop that lasted for 12 weeks was conducted with the teachers. Solution reports, video and audio recordings of the solution process of an IMM activity form the data of the study. The data were analyzed by content analysis method. It was determined that teachers' having high level of experience and competencies related to the discipline provided realistic assumptions. On the other hand, their inexperience about IMM activities led them to ignore some variables in the solution process. In addition, the results of the research show that the transition between the steps in the IMM process is flexible and intertwined and provides an environment in which learning goals of mathematics and other disciplines are handled together. The results of the study support the important features of IMM approach and also show that teachers' experience about the activity dimension of IMM is not sufficient. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Matematiksel modelleme tr
dc.subject Disiplinler arası matematiksel modelleme tr
dc.subject Öğretmen yeterlikleri tr
dc.subject Mathematical modeling tr
dc.subject Modeling Mathematics tr
dc.subject Textbook tr
dc.title Bir disiplinler arası matematiksel modelleme etkinliğinden yansımalar tr
dc.title.alternative Reflections from an interdisciplinary mathematical modeling activity tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 34544 tr
dc.contributor.authorID 246364 tr
dc.contributor.authorID 33149 tr
dc.contributor.authorID 249766 tr
dc.contributor.authorID 47451 tr
dc.contributor.authorID 151305 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı, Mehmet Akif Ersoy Orta Okulu, Adıyaman tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı, Tekpınar Orta Okulu, Adıyaman tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 22 tr
dc.identifier.issue Özel sayı tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster