Adiyaman University Repository

Toplum 5.0 sürecinin gelişimi ve eğitime etkisinin değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Turan, Saim
dc.contributor.author Er, Harun
dc.contributor.author Kaymakcı, Selahattin
dc.date.accessioned 2022-02-08T12:39:18Z
dc.date.available 2022-02-08T12:39:18Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2347
dc.description.abstract İnsanın doğası gereği öğrenmeye ve gelişime açık bir yapı arz etmesi, tarihte meydana gelen her türlü farklılaşma ve değişim hareketinin bizzat insan eli ile gerçekleştirilmesine imkân sağlamıştır. Tarihsel süreçte insanlığın gelişimi, o güne kadar elde edilen birikimin bir yansıması olarak sembol niteliğinde birçok olayla isimlendirilmiştir. Bunlardan birisi de günümüz dünyasının bilim, teknoloji ve sosyal anlamda geldiği son evreyi kapsayan ve toplum 5.0 olarak ifade edilen süreçtir. Toplum 5.0 şekilsel anlamda, ilk insandan günümüze insanlık tarihinin kat ettiği mesafenin bir toplamı olarak karşımıza çıkmaktadır. İçerik olarak ise, insanlığın gelişimsel anlamda elde ettiği birikimlerin tekrar insan yararına kullanılmasını amaç edinen bir anlayışı temsil etmektedir. Çalışma, endüstrileşmenin getirdiği teknolojik gelişim ve dijital dönüşümün, Toplum 5.0 anlayışında insanı merkeze alan bir yapıda, eğitim aracılığıyla insanlığı nasıl dönüştürebileceği konusunda farklı bakış açıları sunmaktadır. Çalışma sonuçları, teknik anlamda insanları etkileyen önemli gelişmelerin, sosyal boyutunun da olduğu ve eğitiminde bundan büyük ölçüde etkilenebileceği gerçeğini yansıtması açısından önemlidir. tr
dc.description.abstract The fact that human beings are open to learning and development due to their nature has enabled all kinds of differentiation and change movements in history to be realized by human hands. The development of humanity in the historical process has been named with many symbolic events as a reflection of the accumulation achieved up to that day. One of them is the process, which covers the last stage of today's world in terms of science, technology and social, and is expressed as society 5.0. The study offers different perspectives on how the technological development brought about by industrialization and the subsequent digital transformation can transform humanity through education in a structure that puts people in the center of Society 5.0 understanding. In addition, the results of the study are important in terms of reflecting the fact that important developments that affect people in technical terms also have a social dimension and can be greatly affected by this in education. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Endüstri Devrimi tr
dc.subject Toplum 5.0 tr
dc.subject Teknoloji tr
dc.subject Dijital Dönüşüm tr
dc.subject Eğitim tr
dc.subject Industrial Revolution tr
dc.subject Society 5.0 tr
dc.subject Technology tr
dc.subject Digital Transformation tr
dc.subject Education tr
dc.title Toplum 5.0 sürecinin gelişimi ve eğitime etkisinin değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative Evaluation of the development of the society 5.0 process and its impact on education tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-0454-6807 tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-0298-8609 tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-5905-9902 tr
dc.contributor.department Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi tr
dc.contributor.department Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi tr
dc.contributor.department Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi tr
dc.identifier.endpage 66 tr
dc.identifier.issue 39 tr
dc.identifier.startpage 27 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account