İnsanın doğası gereği öğrenmeye ve gelişime açık bir yapı arz etmesi,
tarihte meydana gelen her türlü farklılaşma ve değişim hareketinin bizzat
insan eli ile gerçekleştirilmesine imkân sağlamıştır. Tarihsel süreçte
insanlığın gelişimi, o güne kadar elde edilen birikimin bir yansıması olarak
sembol niteliğinde birçok olayla isimlendirilmiştir. Bunlardan birisi de
günümüz dünyasının bilim, teknoloji ve sosyal anlamda geldiği son evreyi
kapsayan ve toplum 5.0 olarak ifade edilen süreçtir. Toplum 5.0 şekilsel
anlamda, ilk insandan günümüze insanlık tarihinin kat ettiği mesafenin
bir toplamı olarak karşımıza çıkmaktadır. İçerik olarak ise, insanlığın
gelişimsel anlamda elde ettiği birikimlerin tekrar insan yararına
kullanılmasını amaç edinen bir anlayışı temsil etmektedir. Çalışma,
endüstrileşmenin getirdiği teknolojik gelişim ve dijital dönüşümün,
Toplum 5.0 anlayışında insanı merkeze alan bir yapıda, eğitim aracılığıyla
insanlığı nasıl dönüştürebileceği konusunda farklı bakış açıları
sunmaktadır. Çalışma sonuçları, teknik anlamda insanları etkileyen
önemli gelişmelerin, sosyal boyutunun da olduğu ve eğitiminde bundan
büyük ölçüde etkilenebileceği gerçeğini yansıtması açısından önemlidir.
The fact that human beings are open to learning and development due to
their nature has enabled all kinds of differentiation and change
movements in history to be realized by human hands. The development of
humanity in the historical process has been named with many symbolic
events as a reflection of the accumulation achieved up to that day. One of
them is the process, which covers the last stage of today's world in terms
of science, technology and social, and is expressed as society 5.0. The
study offers different perspectives on how the technological development
brought about by industrialization and the subsequent digital
transformation can transform humanity through education in a structure
that puts people in the center of Society 5.0 understanding. In addition,
the results of the study are important in terms of reflecting the fact that
important developments that affect people in technical terms also have a
social dimension and can be greatly affected by this in education.