| dc.contributor.author | Üstündağ, Alev | |
| dc.date.accessioned | 2022-02-08T12:37:57Z | |
| dc.date.available | 2022-02-08T12:37:57Z | |
| dc.date.issued | 2021 | |
| dc.identifier.issn | 1308-9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2345 | |
| dc.description.abstract | Dijital teknoloji herkes tarafından erişilebilir konumdadır ve günümüzde dijital medya çocuk, genç, yetişkin ya da yaşlı çoğu insan için önemli bir araç haline gelmiştir. Çocukların en yaygın kullandıkları medya araçları dijital medya araçlarıdır. Bu nedenle yapılan araştırmada COVID-19 pandemi sürecinde 12-15 yaş arasında bulunan çocukların dijital medya okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ile yaş, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem grubunda 237 çocuk bulunmaktadır. Araştırmanın temel veri toplama araçları Dijital Okuryazarlık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formudur. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız gruplarda t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Tukey Post Hoc testleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların dijital okuryazarlıklarının orta düzeyde olduğu, kızların daha yüksek dijital okuryazarlık düzeyine sahip olduğu, çocukların dijital okuryazarlık düzeylerinin yaşa ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. | tr |
| dc.description.abstract | Digital technology is accessible to everyone, and today digital media has become an essential tool for most people, whether children, teenagers, adults or the elderly. The most common media tools used by children are digital media tools. For this reason, in this study, it was aimed to determine the digital media literacy levels of children between the ages of 12-15 and to examine them according to age, gender and class level variables during the COVID-19 pandemic process. The research was carried out using the descriptive research model, one of the quantitative research methods. There are 237 children in the sample group of the study. The main data collection tools of the research are the Digital Literacy Scale and the Personal Information Form. In the analysis of the research data, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Tukey Post Hoc tests were performed in independent groups. As a result of the research, it was determined that the digital literacy of children is at a medium level, that the girls have a higher level of digital literacy, and that the digital literacy levels of children differ according to age and class level. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | COVID 19 | tr |
| dc.subject | Dijital medya | tr |
| dc.subject | Dijital medya okuryazarlığı | tr |
| dc.subject | Çocuk | tr |
| dc.subject | Digital media | tr |
| dc.subject | Digital media literacy | tr |
| dc.subject | Child | tr |
| dc.title | Covid 19 pandemi sürecinde ortaokul öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi | tr |
| dc.title.alternative | Examining secondary school students digital literacy levels during the covid 19 pandemic process | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.authorID | 0000-0001-5832-6810 | tr |
| dc.contributor.department | Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Gülhane Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü | tr |
| dc.identifier.endpage | 26 | tr |
| dc.identifier.issue | 39 | tr |
| dc.identifier.startpage | 1 | tr |
| dc.identifier.volume | 14 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi | tr |