Dijital teknoloji herkes tarafından erişilebilir konumdadır ve günümüzde
dijital medya çocuk, genç, yetişkin ya da yaşlı çoğu insan için önemli bir
araç haline gelmiştir. Çocukların en yaygın kullandıkları medya araçları
dijital medya araçlarıdır. Bu nedenle yapılan araştırmada COVID-19
pandemi sürecinde 12-15 yaş arasında bulunan çocukların dijital medya
okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ile yaş, cinsiyet ve sınıf düzeyi
değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel
araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma modeli kullanılarak
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem grubunda 237 çocuk
bulunmaktadır. Araştırmanın temel veri toplama araçları Dijital
Okuryazarlık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formudur. Araştırma verilerinin
analizinde bağımsız gruplarda t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA)
ve Tukey Post Hoc testleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların
dijital okuryazarlıklarının orta düzeyde olduğu, kızların daha yüksek dijital
okuryazarlık düzeyine sahip olduğu, çocukların dijital okuryazarlık
düzeylerinin yaşa ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Digital technology is accessible to everyone, and today digital media has
become an essential tool for most people, whether children, teenagers,
adults or the elderly. The most common media tools used by children are
digital media tools. For this reason, in this study, it was aimed to
determine the digital media literacy levels of children between the ages of
12-15 and to examine them according to age, gender and class level
variables during the COVID-19 pandemic process. The research was
carried out using the descriptive research model, one of the quantitative
research methods. There are 237 children in the sample group of the
study. The main data collection tools of the research are the Digital
Literacy Scale and the Personal Information Form. In the analysis of the
research data, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Tukey
Post Hoc tests were performed in independent groups. As a result of the
research, it was determined that the digital literacy of children is at a
medium level, that the girls have a higher level of digital literacy, and that
the digital literacy levels of children differ according to age and class
level.