dc.contributor.author |
Şahan, M. Fatih |
|
dc.contributor.author |
Canpolat, Uğur |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-13T12:17:42Z |
|
dc.date.available |
2022-01-13T12:17:42Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.issn |
2149-0309 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2340 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada ömrünü tamamlamış, karayolu kaplamalarının kazınması sonucu ortaya çıkan kazınmış asfalt
malzemelerin (KAM) hiçbir işlemden geçirilmeksizin sadece elenmek suretiyle beton karışımında ince agrega
yerine kullanılabilirliği araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ince agrega yerine toplam beton hacminin % 5, 10,
15 ve 20 oranlarında ince KAM ikame edilerek 100 mm’lik küp numuneler üretilmiştir. Kür sonunda sudan
çıkarılan numuneler 24 saat süreyle farklı ortam ısılarında, bir set 25°C, bir set 50°C ve bir set de 75°C ısıda
bekletilmiştir. Basınç testleri sonucunda gerek ince KAM ikamesinin artması gerekse ortam ısının artması ile
basınç dayanımında azalmalar gözlenmiştir. Elde edilen veriler ince KAM katkılı betonların üretilebileceğini ve
kullanılacağını göstermiştir. İnce KAM’ın betonda kullanılması ile karayollarının yenilenmesi veya tamiri
sonuncunda ortaya çıkan atıkların maliyetsiz olarak geri dönüştürülmesi sağlanmış olunacaktır. Böylece hem ülke
ekonomisine katkıda bulunulacak hemde doğal agrega kaynaklarının hızlı tükenmesi engellenecek ve doğal
ortamın korunmasına katkı sağlanacaktır. |
tr |
dc.description.abstract |
In this study, the usability of Reclaimed asphalt pavement (RAP), which is the result of the scraping of the road
pavements, was investigated in concrete mix instead of fine aggregate by sieving without any treatment. For this
purpose, 100 mm cubic samples were produced by substituting fine RAP at 5, 10, 15 and 20% of the total concrete
volume instead of fine aggregate. Samples removed from water at the end of curing were kept at different ambient
temperatures for 24 hours, one set at 25 ° C, one set at 50 ° C and one set at 75 ° C. As a result of the pressure
tests, decreases in compressive strength were observed with both the increase of the fine RAP substitution and the
increase in the ambient temperature. The data obtained showed that fine RAP substituted concretes can be
produced and used. With the use of thin RAP in concrete, it will be ensured that the waste generated as a result of
the renewal or repair of highways can be recycled without cost. Thus, along with the contribution to the national
economy, the rapid depletion of natural aggregate resources will be prevented and also contributed to the protection
of the natural environment. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Geri dönüşüm |
tr |
dc.subject |
Kazınmış asfalt malzeme |
tr |
dc.subject |
Basınç dayanımı |
tr |
dc.subject |
Sıcaklık etkisi |
tr |
dc.subject |
Recycling |
tr |
dc.subject |
Reclaimed asphalt pavement |
tr |
dc.subject |
Compressive strength |
tr |
dc.subject |
Temperature effet |
tr |
dc.title |
Kazınmış asfalt malzemelerin beton karışımında ince agrega yerine ikame edilmesinin farklı ortam ısısı altındaki betonların basınç dayanımlarına etkisi |
tr |
dc.title.alternative |
The effect of substituting scraped asphalt materials for fine aggregate in concrete mixture on the compressive strength of concretes under different ambient temperatures |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-3334-3945 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-3334-3945 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü, Adıyaman, Türkiye |
tr |
dc.identifier.endpage |
314 |
tr |
dc.identifier.issue |
14 |
tr |
dc.identifier.startpage |
307 |
tr |
dc.identifier.volume |
8 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi |
tr |